חדשות יהדות

בלי ביורוקרטיה: מהיום תקבלו אישור לתעודות נישואין בכל הארץ

צריכים אישור לתעודת הנישואין? מהיום, תוכלו לקבל אותו ב-129 לשכות נישואין של המועצות הדתיות. בכל שנה מוגשות מעל 10,000 בקשות כאלה

  • כ"ט ניסן התשפ"ג
אא

מקצרים את הביורוקרטיה: המשרד לשירותי דת הודיע כי החל מהיום (חמישי) ניתן לקבל אישור לתעודת הנישואין בכל אחת מ-129 לשכות הנישואין של המועצות הדתיות הפזורות ברחבי הארץ. הדבר צפוי לייעל ולקצר באופן משמעותי את בקשות האזרחים לאישור על תעודת נישואין.

במשרד לשירותי דת מציינים כי בכל שנה פונים למעלה מ-10,000 איש בבקשה לאישור תעודת נישואין, כחלק מהליך הבקשה לקבלת אזרחות זרה. השר לשירותי דת, ח"כ מיכאל מלכיאלי, סיפר: "נתקלתי באזרחים המגיעים באופן מיוחד מרמת הגולן לירושלים לצורך אישור על תעודת הנישואין. מדובר בהליך ביורוקרטי אשר מן הראוי לסיים אותו ולקצר את הסבל לאזרח".

בהנחיה ללשכות הנישואין, אותה העביר מנכ"ל המשרד יהודה אבידן, נכתב כי מעתה בכל לשכת נישואין שבמועצה דתית יהיה ניתן לאשר את תעודת הנישואין בהצגת התעודה המקורית. כמו כן, יהיה ניתן לקבל העתק תעודת נישואין בלשכות הנישואין בהתאם לאגרה הקבועה בחוק, ויהיה ניתן לאשרר גם תעודת רווקות.

אישרור תעודת הנישואין ורווקות בלשכות הנישואין אינו מייתר את הצורך בחתימת אפוסטיל במשרד החוץ. החל מ-1.6.23 לא תתקיים קבלת קהל במשרד לשירותי דת, והשירות יינתן ב-129 המועצות הדתיות הפזורות ברחבי הארץ.

תגיות:המשרד לשירותי דתתעודת נישואין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה