חם ברשת

מטלטל: החייל שנחטף ונרצח לפני 20 שנה - בא בחלום לחיילת שנושאת את שמו

החייל שרון אדרי נחטף ונרצח לפני 27 שנה. כעת, אחיו שלומי, מבקש מהציבור: "עזרו לי לאתר את שרון, החיילת ששוחחה איתו לפני שהכל קרה. חשוב לי לדעת מה עבר עליו ברגעים האחרונים". מה חלמה שרון על שרון הי"ד, ומדוע מחפש שלומי את שרון דווקא עכשיו? הסיפור שלא יותיר עין יבשה

אא

בשנת 1996 התקשורת בארץ רקחה, בעקבות היעלמו של החייל שרון אדרי ז"ל - שלימים התברר כי הוא נחטף מטרמפיאדה בצריפין על טראמפ שאליו עלה, ונרצח על ידי שלושה בני עוולה שירו בו למוות. 

חיילת בשם שרון, ששוחחה עמו לפני שזה קרה, סיפרה למשפחתו על כך שהיו בקשר, אך לא הגיעה להלוויה שלו, ולא יצרה איתם קשר מאז. כעת מבקש אחיו של שרון, שלומי, לאתר אותה. "חשוב לי לדעת מה עבר עליו ברגעיו האחרונים", מסביר האח. 

סיפורו של החייל שרון אדרי טלטל מדינה שלימה לאחר שהתברר כי לא הגיע לתורנות השמירה שלו בבסיס, אחרי החופשה בביתו. חיפושים קדחתניים נעשו אחריו, אולם רק לאחר שבעה חודשים נמצאה גופתו והובאה לקבורה. 

לאחר שהגופה נמצאה, טלפנה החיילת שרון לבני משפחתו של שרון ז"ל וסיפרה כי שרון מופיע לה בחלום, ומבקש שתשמור עליו. "אני זו שהייתה צריכה להיות שם, בטרמפיאדה", אמרה וסיפרה על המפגש בינה לבין שרון ז"ל - שהיה במרפאה של צריפין. "הוא היה חולה, עם חום גבוה, כנראה בעקבות זיהום שנוצר אחרי שעבר שם ניתוח".

שרון סיפרה שהם שוחחו 'קצרות' - בעיקר על כך שיש להם את אותו השם. 

כשראתה את מצבו של שרון, הסכימה לוותר על התור שלה בשבילו. "ראיתי שהוא במצב לא טוב, ואחרי שהוא יצא הוא הגיע לטרמפיאדה ושם נחטף". מאז שסיפרה את הדברים הללו, כאמור, שרון נעלמה - אך כעת, בשל פטירת אביו של שלומי ושרון ז"ל, שלומי מבקש לאתר אותה שוב. 

בראיון חשף שלומי את רגשות האשם שמלווים אותו מאז הירצחו של אחיו: "כל השנים הייתי אכול רגשות אשם למה לא נסעתי לקחת אותו. הוא התקשר אליי והייתי בממתינה עם אחי בארצות הברית שאמר לי 'אל תיתן לו לנסוע בטרמפים, זה מסוכן'. שרון אמר לי 'עזוב, לא רוצה לטרטר אותך. אגיע לבית שמש ומשם תאסוף אותי'".

"משפחתי עובדת על תסריט לסדרה על סיפור החטיפה והרצח, ואני רוצה לסגור מעגל", הוא אומר בראיון ל'וואלה'. "אני חושב ששרון היא עדת מפתח, כי היא האחרונה שראתה אותו חוץ מהרופא שטיפל בו. מבחינתי זה לשמוע מה היה לו לספר בדקות האחרונות שלו בחיים שהיא נכחה בהן במקרה. היא יכולה לסגור לנו פינה על מה היה בשנייה לפני. חשוב לי לדעת מה עבר עליו ברגעים האחרונים, מה הוא שיתף לפני ומה סיפר".

אדרי הי"ד נטמן בחלקה הצבאית של בית העלמין בבית שמש, באפריל של שנת 1997. 

תגיות:חיפושחיילתשרון אדרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה