חדשות בארץ

מרים פרץ: "אני מתחננת. תנו לי יום אחד בשנה. אחד. שארגיש שזה לא היה לשווא"

כלת פרס ישראל, ששכלה שניים מבניה, קראה להפסיק את הדיונים על השתתפות פוליטיקאים בטקסי יום הזיכרון: "אני שומעת ולא מאמינה. איך הגענו לזה שיום זיכרון לחללי צה"ל הפך למרמס?"

(צילומים: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילומים: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

כלת פרס ישראל, מרים פרץ, ששכלה שניים מבניה התייחסה היום (חמישי), בריאיון לרדיו ynet, לבקשות שהעלו באחרונה משפחות שכולות שפוליטיקאים לא יגיעו לבתי העלמין ביום הזיכרון.

"אני שומעת ואני לא מאמינה. 25 שנה מאז נפילת בני בכורי אוריאל בלבנון אני מגיעה להר הרצל, אף פעם לא היה יום זיכרון כזה מטורף, כל כך קשה לנו. כל הדיונים האם יגיעו נציגי הממשלה? האם ידברו? זה יום זיכרון? רק בזה אנחנו עסוקים?".

"הפוליטיקה חייבת להישאר בחוץ. הר הרצל הוא ההר של כל העם הזה ושיפסיקו להעמיד דגלים ליד ההר שאומרים זה ייכנס וזה לא ייכנס. אסור שזה יקרה. אסור להוריד את הממלכתיות מהיום הזה. זה יום לאומי, שלא נתבלבל. זה יום כאב שלנו, אבל זה גם יום לאומי. בהר הרצל צריך להשתיק את הרעש הזה. שם רק דממה, להרגיש קדושה כמו מעמד הר סיני. אני מתחננת, תנו לי יום אחד בשנה. אחד. שאני ארגיש שזה לא היה לשווא".

פרץ הוסיפה בדמעות: "אולי התבלבלנו ואנחנו יותר מדי בפרקטיקה הזאת במקום לדבר עליהם, במקום לדבר על הערכים, במקום לדבר על מה לקחנו, במקום לדבר על איך אנחנו ממשיכים את הדרך שלהם. משפחות שכולות חושבות אם לעלות לקברי ילדיהן? איפה נשמע דבר כזה? כולנו אשמים בסיטואציה הזו. אין פה אחד נקי. שלא יאמרו לי 'צד אחד'. כולם".

במהלך הריאיון פנתה פרץ לשני צידי המתרס הפוליטי בקריאה להפסיק את השיח אותו היא מכנה "מטורף": "אולי הגיע הזמן שתקראו לכל אלה שמוחים, מימין ומשמאל, לפוליטיקאים, לכולם, תפסיקו את השיח המטורף הזה. תתחילו לדבר על המחיר שנלמד. אולי נדבר קצת על השלום, שאף אמא לא תקבור את הילד שלה ושאף אבא לא יצטרך להתמוטט על קבר בנו. איך הגענו לזה שיום זיכרון לחללי צה"ל הפך למרמס? לדיאלוג מי בא מי לא בא. אני בודקת מי בא להר הרצל? כשבאים לקברות ילדיי, אני בודקת האם אתה בעד הרפורמה או נגד הרפורמה?".

תגיות:יום הזיכרוןמרים פרץהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה