חדשות בארץ

מפתיע: "דווקא השנה הרגשנו שיש צימאון גדול מהרגיל ליהדות, ההיפך ממה שמנסים לצייר בתקשורת"

"בתוך כל הכאוס, פתאום הופיע מחזה שהראה איך פעולה של חסד, בערב חג הפסח, גורמת לכל חלקי העם להתאחד יחד. תושבים רבים פנו אלינו, בעקבות הפצת התיעוד, וביקשו לשמוע על חג הפסח"

  • כ"ה ניסן התשפ"ג
אא

בית חב"ד המרכזי בתל אביב מסכם בסיפוק רב את פעילות חג הפסח בעיר, עם התעוררות גדולה מאוד בקרב תושבי העיר. הכל החל בעקבות רעיון 'קטן' שנועד להעצים את קמפיין השותפות ל'קמחא דפסחא' המתקיים מידי שנה בעיר.

במרכז חב"ד תל-אביב, עמלו כמידי שנה על אריזת ארגזי המצרכים לחלוקה לנזקקים, כשהשנה העבודה היתה קשה יותר, בעקבות פקקי הענק בעיר עקב ההפגנות הרבות. ואז העלו שלוחי חב"ד רעיון - לנצל את ההפגנות לסיוע באריזה.

מוקד ההכנות עבר למרכז כיכר 'הבימה' הסואנת בלב העיר, ורבבות המפגינים הפשילו שרוולים והתנדבו לסייע. התיעוד של מפגינים מכל גווני הקשת עובדים יד ביד, יחד עם שלוחי הרבי מליובאוויטש, במצוות הצדקה והחסד, הדהים וריגש מיליונים בארץ ובעולם.

"פנו אלינו עיתונאים מכלי תקשורת רבים לדבר על התופעה המאחדת הזו", סיפר שליח חב"ד בתל אביב, הרב יוסף גרליצקי, "בתוך כל הכאוס, פתאום הופיע מחזה שהראה איך פעולה של חסד, בערב חג הפסח, גורמת לכל חלקי העם להתאחד יחד. תושבים רבים פנו אלינו, בעקבות הפצת התיעוד, וביקשו לשמוע על חג הפסח, הרגשנו שיש פתאום צימאון גדול מהרגיל ליהדות - בדיוק הפוך ממה שמנסים לצייר בתקשורת".

הרב גרליצקי ניצל היטב את הרגעים האלה, כדי להעצים את מסר החיזוק, ולספר על הרעיון שמאחורי היוזמה. "בימים אלו של קיטוב ופילוג בעם", אמר הרב גרליצקי, "כולם מבינים ששלוחי הרבי עוסקים במסירות תמיד, ובפרט כיום, לאחד את העם. והדרך הטובה ביותר לאחד את העם היא סביב מצוה של טוב וחסד. והרי כבר נאמר, שגדולה צדקה המזרזת את הגאולה".

במהלך החודש פעלו למעלה מ-50 בתי חב"ד בעיר, ללא הפסקה. השלוחים חילקו מצות לרבבות, ארגנו סדרים ציבוריים, וחילקו חומרי הסברה על חג הפסח והמשמעות הפנימית שלו.

תגיות:בית חב"דתל אביבפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה