פוריות

על "הדתה" כבר שמעתם. אבל מה עם המושג "החלנה"?

מאות רבנים יטלו חלק בכנס השנתי לרפואה והלכה של מכון דורות, אלא שיו"ר ההסתדרות הרפואית מחה על כך שנשים לא ישתתפו בו וחלק מהרופאים ביטלו את הגעתם. האם ניתן לחייב רבנים להשתתף בכנס מעורב? ברור שלא. האם הם מוכנים לוותר על חסות מרכזית בכנס רק כדי לא לעבור על ההלכה? בוודאי שכן. אז מדוע ההסתדרות הרפואית מתנגדת?

  • כ"ט ניסן התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הכנס השנתי לרפואה והלכה של מכון דורות, מרכז רפואה והלכה למעוכבי ילדים, הפך למסורת. גם השנה יטלו מאות רבנים חלק בכנס, שייערך הבוקר (חמישי) בהשתתפות טובי הרבנים. הנושא המרכזי בכנס יהיה פוריות האשה. אלא שבניגוד לשנים עברו, נוצרה סערה סביב הכנס, לאחר שיו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, מחה על העובדה שנשים לא הוזמנו לכנס ובהתאם לכך ביקש ממכון דורות לשנות את ההחלטה.

אלא שהדבר לא פשוט כל כך. האם ניתן לחייב מאות רבנים להשתתף בכנס מעורב? האם ניתן לכפות עליהם לשבת באולם אחד יחד עם נשים ולשמוע רופאות נואמות בכנס? התשובה היא שלילית. בתגובה לכך, חלק מרופאי בתי החולים הודיעו כי לא ישתתפו בכנס. מבחינת הרבנים, התשובה ברורה - הם היו מוכנים לוותר על חסות מרכזית בכנס על מנת שלא ליצור עירוב. אם כך הדבר, הרי ברור שמדובר בקו אדום מבחינתם ולא ברור מדוע בהסתדרות מתעקשים על השתתפות נשים.

מכון דורות עושה עבודת קודש. הוא הוקם על ידי הרב איתי כהן בנו של הרב ציון כהן, כיום, הם נותנים מענה לזוגות חרדים שמתקשים להביא ילדים לעולם. בכנס נוטלים חלק, בין היתר, הגאון וראש קו ההלכה הרב ירון אשכנזי וגם הרב ציון כהן - נשיא ארגון דורות.

תגיות:פריוןמכון דורות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה