חדשות בארץ

30 שנות מאסר נגזרו על המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים ופגע בלוחמי גולני

המחבל סנד טורמאן תושב חברון פצע 12 לוחמי גולני שהיו בסיור בירושלים ביוני 2020. בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את עמדת התביעה לפיה יש לגזור עליו עונש חמור: "הענישה צריכה לשדר מסר שיביא למניעת פיגועים"

(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (רביעי) עונש של 30 שנות מאסר בפועל על סנד טורמאן, תושב חברון, שביצע את פיגוע הדריסה ביוני 2020 בירושלים בו נפצעו 12 לוחמי גולני. הוא הורשע בעבירות של ביצוע מעשה טרור וניסיון רצח.

על פי הכרעת הדין, ביוני 2020 צעדו 38 חיילי גולני במסלול סיור לימודי בירושלים בדרכם לטקס השבעה בכותל. המחבל, שנסע ברכבו, הבחין בקבוצת החיילים.

כאשר החיילים הגיעו סמוך למתחם התחנה בירושלים, המחבל לחץ על דוושת הגז, האיץ את מהירות נסיעתו וכיוון את רכבו לעבר החיילים העומדים על המדרכה. הוא עלה עם רכבו על המדרכה ודרס בעוצמה רבה את החיילים. לאחר מכן המשיך המחבל בנסיעתו לעבר החיילים, פגע בחלקם והפיל אותם לקרקע, תוך שרכבו גורר שני חיילים.

אך בכך לא תמו ניסיונותיו של המחבל להרוג את החיילים. הוא האיץ שוב את נסיעתו ודרס את החיילים שהיו שרועים על הקרקע. רק אז הוא הפסיק, נמלט מהמקום לבית משפחתו בחברון והסתתר שם.

בשלב הטיעונים לעונש טענה פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עו"ד שחר מלול, כי הנסיבות במקרה זה חמורות לנוכח דבקות הנאשם במטרה שהציב לעצמו ונחישותו ובשל העובדה שהנפגעים הם חיילים. הפרקליטות ביקשה להטיל על הנאשם עונש כבד שישקף את חומרת מעשיו ואת פוטנציאל הנזק שהיה חמור ורחב, שכן כתוצאה ממעשיו של הנאשם היה יכול להיהרג כל אחד מהחיילים ובנס לא נהרג אף חייל.

כמו כן ציינה הפרקליטות כי יש להטיל על המחבל את העונש המרבי על מנת להעביר מסר ברור למניעת אירועים מסוג זה בעתיד. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי "מדובר באירוע המוגדר כאירוע דריסה ולא מעט אירועים מסוג זה נעשים לאחרונה, וגם לא לאחרונה, במטרה לפגוע בין בחיילים ובין באזרחים. הענישה, על כן, צריכה לשדר מסר אשר אולי יהא בו משום הרתעת הרבים ואולי צמצום התופעה".

תגיות:מאסרמחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה