חדשות בארץ

בעקבות ביטול חוק ההתנתקות: כתבי אישום נגד ראש ישיבת חומש – בוטלו

כתבי אישום שהוגשו נגד ראש ישיבת חומש, רבנים בישיבה ותלמידים נוספים – בוטלו, זאת בעקבות חקיקת ביטול חוק ההתנתקות לפני כחודש

  • כ"ח ניסן התשפ"ג
(צילום: נאסר אישתיה / פלאש 90)(צילום: נאסר אישתיה / פלאש 90)
אא

בית המשפט השלום בפתח תקווה הורה השבוע על ביטול שורת כתבי אישום שהוגשו נגד ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן, רבנים נוספים בישיבה, ומספר תלמידים נוספים בישיבה. כתבי האישום, שהוגשו באשמת מעבר על חוק ההתנתקות, בוטלו בעקבות חקיקת ביטול חוק ההתנתקות לפני כחודש בכנסת. התיקים יסגרו מחוסר אשמה פלילית.

כתבי האישום הוגשו בשנים האחרונות ע"י שלוחת תביעות שומרון שלוחת אריאל, וייחסה לתלמידים ולרבנים כניסה ליישוב חומש, עבירה על חוק ההתנתקות – "כניסה/ שהייה בשטח מוגבל ללא היתר עבירה לפי סעיף 27 (א)(1) לחוק יישום תכנית ההתנתקות התשס"ה – 2005". כאמור, בעקבות ביטול החוק הוסר האיסור על שהיית יהודים בחומש ועל כן בוטלו כתבי האישום.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן בירך על סגירת התיקים: "כתב האישום שהוגש נגד תלמידי ישיבת חומש לא היה צריך להיות מוגש מלכתחילה. אין דבר יותר ערכי ומסורי מאשר לעבור על החוק הגזעני שמפלה ואוסר על יהודים להיות באזור בארץ ישראל. הגשת כתבי האישום הם תופסת של פשע על פשע ואני מברך על ההחלטה לבטל אותם. אנחנו נמשיך לפעול ולא נשקוט עד שחומש ושא-נור יהיו יישובי קבע מן המניין של המועצה האזורית שומרון, ואני שמח שגם התביעה וגם בית המשפט מבינים שלהיות במקומות האלו זה כבר לא עברה על החוק, אלא תיקון של עוול נוראי שאנחנו מתקנים בימים אלו".

שמואל וונדי מנכ"ל ישיבת חומש מסר: "אנו שמחים שמדינת ישראל התחילה את תיקון חטא הגירוש בביטול חוק ההתנתקות. ברוך ה' זכינו לשמוע על ביטול כתבי האישום למי שקיים את מצוות ישיבת הארץ בחומש תובב"א. יחד עם שמחת ביטול חוק ההתנתקות, אנחנו עוד מצפים בקרוב להסדרת הישיבה, נמשיך להרים את הדגל בחומש עד להסדרת הישיבה ובניין חומש בפועל".

 
 
תגיות:חומשכתב אישוםחוק ההתנתקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה