חדשות בארץ

אביגדור קהלני ומפקד דובדבן – בין מדליקי המשואות ביום העצמאות

השרה מירי רגב הודיעה לגיבור ישראל, אביגדור קהלני, כי בחרה בו להשיא משואה בהר הרצל ביום העצמאות. ברשימת משיאי המשואות גם מפקד יחידת דובדבן, סא"ל ד', פרופ' אבי ריבקינד מבית החולים הדסה עין כרם, היוצר שלום אסייג והחקלאית ורד בן סעדון

אביגדור קהלניאביגדור קהלני
אא

(עודכן: 20:32)

שרת התחבורה מירי רגב, הממונה על אירועי שנת ה-75 למדינת ישראל, הודיעה היום (ראשון) לגיבור ישראל, תא"ל אביגדור קהלני, כי בחרה בו מקרב מומלצי הוועדה הציבורית המייעצת להשיא משואה בהר הרצל ביום העצמאות.

שמו של אביגדור קהלני הולך לפניו כמפקד וכסמל לדוגמה אישית ממלחמת ששת הימים בה נפצע קשות וזכה לעיטור המופת על לחימתו, ובמלחמת יום הכיפורים 1973 בה ניצב במרכזו של קרב המהפך ההיסטורי בעמק הבכא בגולן, שעל לחימתו והנהגתו בו הוענק לו עיטור הגבורה – העליון והגבוה בעיטורים.

אחרי שפשט את מדיו המשיך קהלני להקדיש את כל מרצו לחברה הישראלית – כפעיל חברתי, איש ציבור, חבר כנסת ושר בממשלת ישראל. הוא יזם ומוביל את מסע "בעקבות לוחמים" בו עולים בני נוער ברבבותיהם אל רמת הגולן ומקבלים עליהם, בהשראת גבורת דור לוחמי מלחמת יום הכיפורים, את נס המנהיגות, ההובלה והחלוציות. 

"בהתרגשות גדולה הודעתי לגיבור ילדותנו, אביגדור קהלני, על הבחירה בו להשיא משואה ביום העצמאות ה-75", אמרה רגב. "אביגדור קהלני הוא סמל ומופת למסירות, למנהיגות ולציונות. יחד איתו יעמדו על הבמה כל עשרות האלפים שלחמו לפני חמישים שנה בשדות הקרב של הגולן וסיני, ביבשה, באוויר ובים. גיבורי מלחמת יום הכיפורים שמדינת ישראל חבה להם את חייה".

בין משיאי המשואות השנה גם סא"ל ד', מפקד יחידת דובדבן. רגב הודיעה לרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, כי אישרה את המלצתו לבחור בסא"ל ד' מקרב מומלצי הוועדה הציבורית המייעצת להשיא משואה ביום העצמאות.

"קיבלתי בהערכה את המלצתו של הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, לבחור בסא"ל ד', מפקד יחידת דובדבן, לנציג שישיא את משואת צה"ל בטקס המשואות", אמרה רגב. "סא"ל ד' הוא מטובי בניה של הארץ הזאת, פצוע צה"ל שהשתקם וחזר לשירות קרבי מלא, ומוביל את חייליו מדי יום ומדי לילה למבצעים עלומים ונועזים, שהודות להם כולנו יכולים לישון בשקט. סא"ל ד' יעמוד שם בשם כל הלוחמים והלוחמות החשאיים שלנו, שבאומץ, בתחכום ובאנושיות גדולה מגנים על מדינת ישראל ועל אזרחיה".

רשימת הנבחרים להשיא משואה בטקס הפותח את אירועי יום העצמאות כוללת את החקלאית ורד בן סעדון, בעלת יקב "טורא" בשומרון; נינה אבידר, מייסדת שותפה ויושבת ראש הכבוד של קרן אייסף; פרופ' אבי ריבקינד מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים; היזמית סיוון יערי, מייסדת ומנכ"לית של עמותת "אינוביישן אפריקה"; אשת החינוך יהודית נגוסה, מייסדת וראש המכינה הקדם-צבאית "הזדמנות לשנות"; רעות עמיחי בת ה-17 מהמושב נטע בחבל לכיש, מתנדבת ארגון "השומר החדש"; היוצר שלום אסייג; מאמן הכדורסל דיוויד בלאט; וד"ר חתאם חוסיין מבית החולים רמב"ם בחיפה.

אביגדור קהלני מושיט אצבע לשמיים: "היה מישהו ששמר עלינו". צפו

תגיות:אביגדור קהלנימירי רגביום העצמאותמשואות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה