חדשות בארץ

"גימיק זול ועלוב": עיריית תל אביב חילקה לבתי הספר את תמונת נשיאת העליון אסתר חיות

מינהל החינוך בעיריית תל אביב חילק לבתי הספר בעיר את תמונתה של נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, ואת מגילת העצמאות, לתלייה בפינות הלאום של מוסדות החינוך. השרה מאי גולן: "הדיקטטור של תל אביב עסוק ביצירת גימיקים זולים ועלובים"

חולדאי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)חולדאי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

מינהל החינוך בעיריית תל אביב חילק היום (ראשון) לבתי הספר בעיר את תמונתה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, והציע למנהלים לתלות אותה לצד תמונותיהם של נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו. במקביל, חולקה תמונה של מגילת העצמאות עם המלצה לתלות אותה בפינות הלאום של המוסדות החינוכיים.

במכתב שנשלח למנהלי המוסדות נכתב: "מתוך ניסיון למצוא את המחבר והמשותף לכולנו כחברה ישראלית, בימים של קיטוב ופילוג, חזרנו אל הטקסט המכונן של הקמת המדינה, הלוא היא מגילת העצמאות. לאור בקשות שעלו מכם ומכן הדפסנו את המגילה לפי מספר הכיתות בעיר, ואנו מגישים לכם עותקים לתלייה בכיתות כחלק מיצירת השפה של חיים משותפים בעיר הגדולה ומגוונת שלנו".

עוד נכתב: "מי מכם המעוניין להעשיר מגדרית את פינת הלאום הכיתתית, אנחנו מצרפים גם את תמונתה הרשמית של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות".

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, צייץ בטוויטר: "יש בכך חשיבות ערכית, כעיר שמקדמת את ערכי הדמוקרטיה, הפלורליזם ושלטון החוק. ויש לכך חשיבות מגדרית – להמחיש לבנות הכיתה שהכל אפשרי עבורן".

אלא שהצעד העלה לא רק תהיות אלא אפילו כעס. השרה מאי גולן תקפה: "במקום שהדיקטטור של עיריית תל אביב יתעסק בענייני העיר, הוא עסוק ביצירת גימיקים זולים ועלובים כדי לקושש עוד כמה קולות בצפון תל אביב בבחירות המקומיות הקרובות. אתה מוזמן להוסיף גם תמונות של מסתננים לפוסטר של אסתר חיות. שהרי שניכם האחראים הישירים לביסוס האלים שלהם בדרום תל אביב".

ח"כ בועז ביסמוט (הליכוד) הגיב: "כבוד ראש העיר, אם תלית את מגילת העצמאות בבית הספר – האם תלמידי תל אביב אמורים לקבל גם את מפת ארץ ישראל עם גבולות 1948? אגב, איפה באמת מפת ארץ ישראל?".

פעיל השמאל אלדד יניב, שלאחרונה מותח ביקורת נוקבת על המחנה שלו על רקע המחאות נגד הרפורמה המשפטית, כתב: "איזה נזק עשה חולדאי עם התמונה של חיות. הופך אותה לפוליטיקאית על מלא. בתל אביב יהיו לה מאה מנדטים וגם לו זה יעזור לעוד קדנציה. אבל בשאר ישראל – כן, יש דבר כזה ישראל שהיא לא תל אביב – חיות תהפוך סופית ליו"ר מפלגת בג"ץ. במקום שתל אביב תעורר השראה לפריפריה ולישראל השנייה, היא מעוררת ניכור".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר: "מינהל החינוך של עיריית תל אביב-יפו חילק לכל בתי הספר עותקי תדפיסים של מגילת העצמאות ותמונה רשמית של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, למען שילובם בפינות הלאום בכיתות וזאת גם לבקשת מנהלות ומנהלי בית הספר. הוצע לבתי הספר גם לתלות את תמונתה הרשמית של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, ובכך גם להעשיר מגדרית את פינת סמלי הלאום".

תגיות:תל אביברון חולדאיאסתר חיותמגילת העצמאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה