חדשות בארץ

בג"ץ נתן ארכה: הליכי הסדרת ישיבת חומש יתקדמו

בג"ץ העניק למדינה ארכה של חודשיים למסירת תשובתה בעתירה של ארגוני השמאל נגד ישיבת חומש. ראש מועצת שומרון, יוסי דגן: "דגל ישראל יחזור להתנוסס מעל היישובים הבנויים"

חומש (צילום: הלל מאיר / פלאש 90)חומש (צילום: הלל מאיר / פלאש 90)
אא

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, העניקה היום (שלישי) למדינה ארכה של כחודשיים, עד לתחילת חודש יוני, למסירת תשובתה בעתירת ארגוני השמאל נגד ישיבת חומש.

כזכור, ארגון "יש דין" עתר לבג"ץ בשם פלסטינים הטוענים כי האדמות בחומש שייכות להם. בתחילת השבוע עדכנה המדינה את בג"ץ על העברת החוק לביטול תוכנית ההתנתקות והסרת איסור הכניסה לישראלים ליישובי צפון השומרון.

העברת חוק זה, המשנה את מעמד האזור, מאפשרת את הסדרת ההתיישבות ביישובי צפון השומרון, ובכללם חומש.

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון ומגורש משא-נור, הגיב להחלטה: "ממשלת ישראל אומרת לבג"ץ בקול ברור – אנחנו מסירים את חרפת הגירוש ומסדירים את ההתיישבות בחומש ובצפון השומרון. אנו מברכים את תשובת המדינה, בשבועות הקרובים נפעל יחד עם כלל הגורמים לפיתוח התשתיות הנדרשות על מנת לקיים התיישבות גדולה ומפותחת בחומש ובכל יישובי צפון השומרון – שאנור, גנים וכדים".

דגן הוסיף כי ההחלטה לצד הפעולות שיינקטו יובילו לכך שהעוול יתוקן ו"דגל ישראל יחזור ויתנוסס מעל היישובים הבנויים".

שמואל וונדי, מנכ"ל ישיבת חומש, מסר: "לאחר שנים של מאבק בחרפת חוק ההתנתקות הוסר כתם הגירוש מעל אדמת חומש. אנו נמצאים בימים של גאולת עם ישראל ויציאה לחירות, ובעזרת ה' נראה בבניין הישיבה בחומש בקרוב ממש. אנו מודים לכל העוסקים במלאכת הקודש של הסדרת ההתיישבות והישיבה בחומש".

תגיות:חומשבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה