חדשות בארץ

השר שיקלי: "הנגיד חיבל בכלכלת ישראל, התחזית שלו פוליטית"

השר עמיחי שיקלי מתח ביקורת נוקבת על פרופ' אמיר ירון וטען כי התחזית שלו, לפיה הרפורמה המשפטית עלולה לפגוע בכלכלת ישראל, היא פוליטית: "פועל בשליחות האליטות"

שיקלי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)שיקלי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

שר התפוצות עמיחי שיקלי מתח הבוקר היום (שלישי) ביקורת חריפה על נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, וטען כי חיבל בכלכלת ישראל.

"אני מאוד מצטער על ההתנהלות של נגיד בנק ישראל", אמר שיקלי בריאיון לכאן רשת ב'. "ברגע שהוא הלך לרשת זרה, ל-CNN, ונתן שם נבואות זעם על כלכלת ישראל, הוא ממש חיבל בה. כלכלה היא יותר פסיכולוגיה ודעת קהל מאשר מתמטיקה. כשאתה בא ואומר 'יהיה פה חושך על פני תהום אם הרפורמה תעבור' – אתה בעצם מייצר תמונת עתיד. התחזית שאתה אומר היא התחזית שאתה מייצר".

שיקלי הוסיף כי "ההחלטה ללכת ל-CNN היא סופר בעייתית". לדבריו, "את ההתרעות האלה נכון לומר בפורום של ישיבת ממשלה. הוא יכול גם לומר אמירה לציבור בצורה זהירה. אבל ברגע שהוא עשה את זה מעל לראש שלנו בחו"ל – ראיתי בזה משהו מאוד בעייתי".

בריאיון אתמול לכאן חדשות, הזהיר ירון כי הרפורמה המשפטית עלולה לפגוע בכלכלת ישראל בשווי של כ-14 מיליארד שקלים לשנה, ובתרחיש חמור יותר – תיתכן פגיעה בהיקף של קרוב ל-50 מיליארד שקלים לשנה בשלוש השנים הקרובות. "אני חושב שהוא טועה", הגיב שיקלי. "התחזית שלו היא יותר מהלך פוליטי ופחות מדע מדויק. מה שראינו כאן בחודשיים האחרונים זה סוג של מרד אליטות. אליטה כלכלית ואליטה ביטחונית, שעשו יד אחת כדי לסכל את הניסיון של ציבור שלא שייך אליהן לקבל מעמד יותר שווה. הנגיד פועל בשליחותן יותר מאשר בשליחות אזרחי ישראל".

לאחר הריאיון, הבהיר שיקלי בטוויטר: "אמרתי הבוקר שנבואות הזעם של נגיד בנק ישראל לגבי הרפורמה המשפטית, ובפרט החלטתו לדברר אותן ברשתות זרות, מייצרות אפקט פיגמליון שמחבל דה פקטו בכלכלת ישראל. לא הבעתי שום ביקורת הנוגעת להחלטותיו המקצועיות בנוגע להעלאת הריבית".

תגיות:בנק ישראלעמיחי שיקליאמיר ירוןהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה