חדשות בארץ

היועמ"שית לבג"ץ: נתניהו הפר את ניגוד העניינים אבל לא ביזה את בית המשפט

בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון, טענה היועצת המשפטית לממשלה כי אין לקבוע שראש הממשלה ביזה את בית המשפט: "על ראש הממשלה להקפיד הקפדה יתרה על הכלל שאוסר על פעולה במצב של ניגוד עניינים"

נתניהו (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)נתניהו (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)
אא

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הגישה היום (שני) לבית המשפט העליון את תגובתה לעתירה של התנועה לאיכות השלטון הדורשת לקבוע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביזה את בית המשפט.

בתשובתה טענה בהרב-מיארה, כי בנאום שנשא בחודש שעבר בנוגע לרפורמה המשפטית, בו אמר כי הוא מתכוון לעסוק באופן ישיר ביוזמות הנוגעות למערכת המשפט, נתניהו הפר את ניגוד העניינים, אך עם זאת לא ביזה את בית המשפט.

לדברי בהרב-מיארה, "כדי לבסס, מבחינה משפטית, טענת ביזיון, יש לעמוד בתנאים מוגדרים שאינם מתקיימים במצב הדברים הנוכחי. עמדת היועצת המשפטית לממשלה לעניין הבקשה אינה משנה מחובתו של ראש הממשלה לקיים את הדין ולהימנע מפעולה בניגוד עניינים".

עוד הוסיפה היועצת המשפטית לממשלה: "כזכור, בית המשפט כבר קבע, כי ניגוד העניינים שבו מצוי ראש הממשלה הוא חריג בטיבו ובעוצמתו. במצב חריג זה, על ראש הממשלה להקפיד הקפדה יתרה על הכלל שאוסר על פעולה במצב של ניגוד עניינים. הקואליציה בראשותו של ראש הממשלה קידמה יוזמות לשינויים מהותיים במערכת המשפט, אשר אם ימומשו צפויות גם להיטיב עמו לעומת המצב הקיים, בכל הנוגע למשפטו".

בסיכום הדברים הוסיפה בהרב-מיארה כי עליה "מוטלת החובה, המתחייבת מהדין ומפסיקתו של בית המשפט, להבהיר מהן ההגבלות הרלוונטיות מתחום ניגוד העניינים החלות במצב דברים זה. בלא קביעת מגבלות רלוונטיות והקפדה עליהן, עשוי ראש הממשלה להימצא בהפרת דין שיטתית ומוצהרת. ככל שראש הממשלה חולק על אופן יישום המגבלות שנקבעו, באפשרותו להעלות את טענותיו בפני בית המשפט במסגרת הליך מתאים".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "צר לנו על תגובתה המתפתלת והמתחמקת של היועצת המשפטית לממשלה, שמגיעה בניגוד מוחלט לקו הבטוח והתקיף שהובילה עד כה בהנחיותיה לחברי הממשלה. אם זה נראה, מריח ונשמע כמו הפרה של פסק הדין – זו הפרה שדינה ביזיון בית המשפט באופן שמחייב הטלת עיצומים על ראש הממשלה".

כזכור, אמש הגישו פרקליטיו של נתניהו, עורכי הדין מיכאל ראבילו ורועי שכטר, תגובה מטעמו לעתירה. לדבריהם, "פסק הדין לא אסר על ראש הממשלה לדון בוועדה לבחירת שופטים, וראש הממשלה עצמו הודיע והוא חוזר ומודיע שוב מפורשות שהוא מסכים לכך שלא יהיה שופט חדש שייבחר על ידי הוועדה לבחירת שופטים שיהיה מעורב בעניינו".

תגיות:בנימין נתניהוגלי בהרב-מיארהבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה