חדשות בארץ

דרעי על הרפורמה המשפטית: אם האופוזיציה תשבש את המשא ומתן – נתקדם בלעדיה

בריאיון לעיתון "הדרך" הודה יו"ר ש"ס כי אם הרפורמה הייתה מובאת להצבעה – הקואליציה הייתה מתפרקת: "אנחנו נעשה את השינוי. זו הבטחה שלנו, ונקיים אותה"

דרעי (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)דרעי (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, הודה בריאיון שהעניק לעיתון המפלגה "הדרך", ושפורסם היום (שני), כי אם הרפורמה המשפטית הייתה מובאת להצבעה כעת לא היה לה רוב במליאת הכנסת והקואליציה הייתה מתפרקת. הוא הוסיף כי "הסכנה לשפיכות דמים ומלחמת אחים הייתה אמיתית ומוחשית".

דרעי אמר, כי הוא מאמין בהגעה להסכמות אבל חושש שסיעות האופוזיציה ישבשו את המשא ומתן: "צריך לדעת מתי קצת לכופף את הראש, כדי שאחר כך נוכל להרים אותו ולהצליח להגיע אל המטרה. אם נגיע להבנה – מה טוב, בוודאי שכולנו נשמח שיש הבנות והסכמות. אם לא – אם הם ישבשו את המשא ומתן – אנחנו נתקדם בלעדיהם. אם נגיע להבנות – הנה מה טוב, אם לא – אז נמשיך בחקיקה כמתוכנן. צריך לתת הזדמנות במהלך החודש הקרוב להידברות".

יו"ר ש"ס העביר מסר ברור לאופוזיציה ולמחאת השמאל: "אם מישהו ינסה לנצל את הרצון הטוב שלנו ואת האחריות שלנו – הוא ימצא קואליציה מאוחדת, חזקה, מגובשת וצודקת בכנס הקיץ, שתפעל בחכמה, בלי טעויות, כדי להעביר שלב אחר שלב את כל השינויים. אם לא ניענה – נבוא לכנס הקיץ הרבה יותר מחוזקים וגם הרבה יותר מנוסים". דרעי ציין כי "החוקים כבר מוכנים לקריאה שנייה ושלישית, לא צריך לחכות עוד חודשים. ברגע שנרצה אפשר להיכנס למליאה ולהעביר את החוקים".

על הקואליציה אמר דרעי כי "אנחנו יוצאים לפגרה מחוזקים יותר, מלוכדים יותר, צודקים יותר. ננסה להגיע להידברות והסכמות. לא נעשה את הטעויות שנעשו בחודשים האחרונים. אנחנו נעשה את השינוי. זו הבטחה שלנו, ונקיים אותה".

במהלך הריאיון תקף יו”ר ש”ס את המפגינים נגד הרפורמה: “הם ניסו לסגור את המדינה. הקו הברור שלהם היה חד-משמעי. זו למעשה הפיכה שלטונית, חד-משמעית".

תגיות:אריה דרעיהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה