חדשות בארץ

חסר תקדים: סמוטריץ' הורה להגיש תביעה נגד ההסתדרות בעקבות השביתה הבלתי חוקית

שר האוצר הנחה את בכירי משרדו להיערך לתביעה נגד ההסתדרות,, זאת בעקבות הנזקים הכלכליים שנגרמו בעקבות השביתה

  • י"ב ניסן התשפ"ג
שר האוצר ויו"ר ההסתדרות, ארכיון (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)שר האוצר ויו"ר ההסתדרות, ארכיון (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

צעד חסר תקדים: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הנחה את בכירי משרדו להיערך לתביעה נגד ההסתדרות על הנזקים שנגרמו בשביתה - כך דווח הבוקר (שני) בחדשות 12.

על פי הדיווח, שר האוצר נועד עם מנכ"ל משרד האוצר ועם ראשי האגפים במשרד, בניסיון לבחון איך אפשר לאמוד את הנזקים שנגרמו ביום השביתה, שעליו הכריזה ההסתדרות לאחר פיטורי שר הביטחון.

אתמול קיים סמוטריץ' דיון, במהלכו דרש להגיב בפעולות תקיפות נגד ההסתדרות, שם הוחלט להיערך להגשת התביעה. נדגיש כי מדובר בצעד חסר תקדים, אך סיכויי ההיתכנות המשפטיים שלו עדיין לא ברורים.

במהלך הדיון הוחלט לאכוף באופן מחמיר את אי תשלום השכר לעובדים ששבתו. בנוסף נידונה בישיבה גם האפשרות לקדם חקיקה נגד ההסתדרות והגבלת זכות השביתה, אולם בשלב זה הרעיון ירד מהפרק.

כזכור, בשבוע שעבר, יממה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לפטר את שר הביטחון יואב גלנט, הכריז יו"ר ההסתדרות בר-דוד על השביתה והודיע: "המדינה נעצרת כולל כולם. הקניונים ייסגרו, המפעלים ייסגרו, המדינה משותקת. ניסיתי ככל יכולתי להימנע משביתה והשבתה, אבל אי אפשר להישאר מול הקיטוב והשיסוי הזה שקורע את החברה הישראלית, זה בלתי אפשרי". חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי הצטרף: "צו השעה מחייב אותנו לפעול באופן מידי ולהודיע על הצטרפותו של השלטון המקומי לשביתה הכללית".

מדובר בשביתה לא חוקית, כיוון שההכרזה עליה היתה מהרגע להרגע, ולא שבועיים לפני המועד, כפי שנדרש בחוק. השביתה עליה הכריזה ההסתדרות הייתה נרחבת, וכללה, בין היתר, את רשות שדות התעופה, הרשויות המקומיות וגני הילדים והקייטנות של פסח, כמו גם ההסתדרות הרפואית והאוניברסיטאות. בנוסף, מאות גופים ציבוריים ופרטיים הודיעו על הצטרפות להשבתה.

תגיות:בצלאל סמוטריץ'הרפורמה המשפטיתשביתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה