חדשות בארץ

הממשלה אישרה את הקמת המשמר הלאומי

הממשלה קיבלה את דרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להקמת המשמר הלאומי. לשם כך אישרו השרים קיצוץ רוחבי בכל המשרדים, דבר שגרר תרעומת אצל חלק מהם

אא

הממשלה החליטה היום (ראשון) על הקמת המשמר הלאומי לישראל, במשרד לביטחון לאומי. לשם הקמת המשמר אושר קיצוץ רוחבי של 1.5% מכל המשרדים. קיצוץ זה לא התקבל בברכה על ידי חלק מהשרים.

המשמר הלאומי מיועד לטפל במצבי חירום לאומיים, כדוגמת הפרעות במהלך מבצע "שומר החומות". על פי החלטת הממשלה, הסמכויות והכפיפות של המשמר הלאומי ידונו בוועדה מקצועית של כל גורמי הביטחון במדינת ישראל, המל"ל ומשרדי הממשלה הרלוונטיים. הוועדה תגיש את המלצותיה תוך 90 יום לממשלה. הוועדה הממונה תציע אם המשמר הלאומי יהיה כפוף למפכ"ל או לגוף אחר, והיא תשמע את המפכ"ל ואת כל גורמי המקצוע.

סכום התקציב הסופי המיועד להקמת המשמר טרם פורסם, אך ההערכה היא כי מדובר בכמה מיליארדי שקלים. כמו כן לא נמסר מתי יחל המשמר את פעילותו, שכן יש להתחיל בגיוס כוח אדם והכשרתו. על פי גורמים במשרד לביטחון לאומי, לא פחות מ-1,800 תקנים יוקצו לטובת המשמר. עם זאת, ייתכן והקמת המשמר תתעכב בשל עתירות אפשריות שיוגשו נגד ההחלטה.

כאמור, חלק מהשרים התנגדו לקיצוץ הרוחבי וציינו שהדבר יוביל לביקורת חריפה על הממשלה. עם זאת, הוא אושר לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיעו כי יפעלו כדי שהקיצוץ יהיה נמוך ככל האפשר ומשרדי הממשלה לא ייפגעו משמעותית עם דגש על פגיעה מועטה במשרדי הביטחון, החינוך והמשפטים.

השרים ציינו כי יש לבדוק האם ניתן להקים את המשמר הלאומי עם תקציב שיגויס ממקורות אחרים בעוד מספר חודשים. אנשי האוצר טענו שהדבר אפשרי, אולם השר לביטחון פנים דרש את הקמתו של המשמר כעת גם במחיר של קיצוץ רוחבי.

בתגובה להחלטת הממשלה, מסרה תנועת רגבים: "צעקנו והתרענו באופן יומיומי כנגד אובדן המשילות והביטחון האישי בנגב ובגליל לאורך שנים ארוכות, ודרשנו תגבור משמעותי למערך ביטחון הפנים מממשלות נתניהו הקודמות, דרך ממשלת בנט-לפיד ושוב בעת הזאת. אין מי שלא זוכר כיצד ההתרעות הללו התממשו ביתר שאת באירועי 'שומר החומות' בערים המעורבות לפני כשנתיים".

"החלטת הממשלה על הקמת המשמר הלאומי היא צעד ראשון של לקיחת אחריות ותיקון כשל ארוך שנים, צעד שזוכה להסכמה פוליטית רחבה מבר לב ועד בנט. אין מקום לפוליטיקה זולה בכל הקשור לביטחון האישי של אזרחי ישראל", סיכמו ברגבים.

תגיות:איתמר בן גבירהמשמר הלאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה