חדשות בעולם

ביידן במחווה נשיאותית לרבי מליובאוויטש: "הממשל שלי עומד איתן בהגנה על ערכי הליבה של הרבי"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז בצו נשיאותי על יום ה-2 באפריל כ'יום החינוך והשיתוף הלאומי' של ארה"ב. מדובר בצו המתחדש כל שנה ביום שחל יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש, הרב מנחם מנדל שניאורסון זצ"ל

(צילום: נתי שוחט / פלאש 90. ג’ו ביידן, צילום: shutterstock)(צילום: נתי שוחט / פלאש 90. ג’ו ביידן, צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, חתם ביום שישי האחרון על צו נשיאותי המכריז על ה-2 באפריל כ'יום החינוך והשיתוף הלאומי' של ארה"ב. יום זה מוכרז לכבוד יום הולדתו של הרב מנחם מנדל שניאורסון, הרבי מליובאוויטש, שחל היום (ראשון) לפני 121 שנה בניקולייב שבאוקראינה.

בהצהרתו כתב הנשיא ביידן: "ביום החינוך והשיתוף אנו מכבדים את הרבי מליובאוויטש, רבי מנחם מנדל שניאורסון, שהקדיש את חייו להסברה והוראה – בניית גשרים, איתגר אותנו לצמוח, ודגל בסובלנות ולמידה. מברוקלין הוא הפך את הכאב למטרה ובנה תנועה עולמית המוקדשת לחינוך, אחווה וריפוי".

"הממשל שלי עומד איתן בהגנה על ערכי הליבה של הרבי, אז בואו נזכור את תורתו. הבה נכין את ילדינו להיות סובלניים, סקרנים ומוסריים, ונבטיח שהם מרימים אחרים כשהם מתרוממים. לפיכך, אני, ג'וזף ר. ביידן ג'וניור, נשיא ארצות הברית של אמריקה, מכוח הסמכות הנתונה לי על ידי החוקה וחוקי ארצות הברית, מכריז בזאת על ה-2 באפריל 2023, כיום החינוך והשיתוף של ארה"ב. אני קורא לכל פקידי הממשלה, המחנכים, המתנדבים ולכל תושבי ארצות הברית לקיים את היום הזה עם תוכניות, טקסים ופעילויות מתאימות".

נציין כי הכרזת יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש כיום החינוך הלאומי היא נוהג מתמשך בן 45 שנה, מאז ימי הנשיא לשעבר ג'ימי קרטר. בכל שנה משתנה תאריך היום בארצות הברית, מאחר והוא מכוון לפי התאריך העברי של יום ההולדת – י"א בניסן.

"העובדה שכבר 45 שנה ברצף, רואים לנכון נשיאי ארצות הברית לכבד את יום הולדתו של הרבי כ'יום החינוך הלאומי' מלמדת על היקף השפעתו של הרבי בעולם כולו", מסביר הרב דוד נחשון, יו"ר ניידות חב"ד בישראל, "במקביל לחגיגות באלפי בתי חב"ד בעולם, ביום זה נוהגים רבים להעניק לרבי 'מתנה' רוחנית, ולקיים מצווה או מעשה טוב כבקשתו, ובכך להחיש את גאולת ישראל".

תגיות:הרבי מליובאוויטשארה"בג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה