ונשמרתם

נגמר בנס: פעוטה מצפון הארץ בלעה טבעת

דימה בת השלוש וחצי בלעה טבעת והחלה להיחנק. אביה, אח מוסמך, הצליח להחזיר את נשימתה אך הטבעת נשארה תקועה בגרונה. בבית החולים הצליחו לשלוף את הטבעת ולהציל את חייה. "אני קורא להורים לגלות ערנות ולא לאפשר לילדים לשחק בחפצים קטנים מסוכנים לבליעה", אמר מנהל מחלקת אא"ג בהלל יפה

  • י"א ניסן התשפ"ג
אילוסטרציה. shutterstockאילוסטרציה. shutterstock
אא

דימה אבו-פול, פעוטה בת 3 וחצי מצפון הארץ שיחקה בטבעת של אמה בזמן ששהתה בבית סבתה. בזמן שאמה שוחחה בטלפון, הפעוטה הכניסה את הטבעת לפה ובלעה אותה, וכתוצאה מכך סבלה מקוצר נשימה. היא רצה לסבתה, שהבחינה כי הילדה מכחילה ולא נושמת.

הסבתא הזעיקה את אביה של דימה, אח מוסמך, והוא הצליח להחזיר את נשימתה של הפעוטה באמצעות הליך היימליך, אך הטבעת עדיין נותרה בגופה. דימה הובהלה לבית החולים הלל יפה ובאמצעות צילום רנטגן, נראה כי הטבעת נתקעה בוושט העליונה.

דימה הוכנסה לחדר הניתוח תחת הרדמה מלאה. ד"ר סוהיל גרה, רופא במחלקת אף אוזן גרון, הצליח לשלוף את הטבעת בשלמותה באמצעות אנדוסקופ. לאחר הניתוח, דימה אושפזה להשגחה כשהיא מרגישה טוב.

פרופ' יצחק ברוורמן, מנהל מחלקת אף אוזן גרון וכירורגיית ראש צוואר בהלל יפה, אמר כי  "לא פעם אנו נתקלים בילדים קטנים שבולעים גופים זרים. אני קורא להורים לגלות ערנות ולא לאפשר לילדים לשחק בחפצים קטנים מסוכנים לבליעה. מצבים אלה עלולים להיות מסכני חיים".

תגיות:ילדיםטבעת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה