חדשות בארץ

ירושלים: תושב חורה נורה למוות בעיר העתיקה. המשטרה: חטף נשק וירה

במשטרה פרסמו את עדויות השוטרים שחיסלו את מוחמד אל-עסיבי, תושב חורה בן 26, מהן עולה כי הוא חטף אקדח משוטר והחל לירות. השר לביטחון לאומי ומפכ"ל המשטרה גיבו את השוטרים

הרובע המוסלמי, ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)הרובע המוסלמי, ארכיון (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

מוחמד אל-עסיבי, תושב חורה בן 26, הלילה (בין שישי לשבת) למוות בידי שוטרים באזור שער השלשלת בעיר העתיקה בירושלים. במשטרה אמרו, כי אל-עסיבי עוכב לבדיקה, תקף שוטר, חטף את אקדחו וירה שני כדורים לעבר שוטרות מג"ב שהיו במקום. במשפחתו של אל-עסיבי טוענים כי לא מדובר בפיגוע אלא בוויכוח שהתפתח בינו לבין השוטרים. ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל הכריזה על שביתה כללית מחר במגזר הערבי.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב לאחר צאת השבת: "מגבה את השוטרים בירושלים, ומחזק אותם. תגובתם המהירה של השוטרים מנעה פגיעה בחיי אדם, ואני מברך ומחזק אותם".

המפכ"ל, רב-ניצב יעקב שבתאי, קיים הערב הערכת מצב בנקודת המשטרה בכותל המערבי, והתייחס לתקרית הירי: "לאחר ששמעתי את מפקד המחוז ושנחשפתי לכל הנתונים לגבי האירוע, אין לי ספק שמדובר פה בפיגוע פח"ע". הוא ציין, כי האירוע נמצא בבדיקה של מח"ש ולא ניתן להתייחס לכל הפרטים.

במשטרה פרסמו את עדויות השוטרים שהיו בזירה בעת התקרית. שוטר מרחב דוד מ', שנאבק עם המחבל לאחר שחטף את נשקו, אמר: "בדקתי את החשוד, שאלתי אותו מהיכן הוא וביקשתי שיצא מהמקום כי זו הייתה שעה שהאזור סגור. הוא התווכח וליוויתי אותו ליציאה. בשלב מסוים, המחבל הסתובב אליי, חטף לי את כלי הנשק שהיה מאובטח והצליח להוציא אותו מהנרתיק וירה מספר כדורים לעבר הלוחמות. הצלחתי בשניות להשתלט עליו, להוציא את כלי הנשק מידיו, ונטרלתי אותו יחד עם השוטר הנוסף שהיה איתי. הייתי בטוח שהוא מתכוון לירות בכל השוטרים שפעלו במקום כי הוא כיוון לעבר הלוחמות וירה לעברן, אבל למזלנו הוא לא פגע באף אחד".

שוטר נוסף של מרחב דוד י', שפעל יחד עם השוטר במקום, סיפר: "בעוד האזור כבר היה סגור, ביקשנו מהחשוד לצאת מהמקום ובאיזשהו שלב הוא שלף את כלי הנשק מהנרתיק של השותף שלי וביצע מספר יריות לכיוון לוחמות מג"ב. השותף שלי הצליח להשתלט עליו ומנע ממנו לכוון את כלי הנשק לעבר השוטרות. ניסיתי להוציא מידו את כלי הנשק של השותף שלי, ואז שלפתי את כלי הנשק שלי וביצעתי ירי לעברו עד לנטרולו. הרגשתי סכנה ממשית לחיים של כולנו, אם לא הייתי חותר למגע ויורה בו ומנטרל אותו, הוא היה יורה בי, בשותף שלי ובלוחמות מג"ב".

 

תגיות:ניסיון פיגועירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה