חדשות בארץ

"צעדת החירות": רבבות מפגינים בתל אביב בתמיכה ברפורמה המשפטית

עשרות אלפים השתתפו בהפגנת הימין בתל אביב, בתמיכה ברפורמה במערכת המשפט. השרה גלית דיסטל-אטבריאן: "אנחנו כאן, ואנחנו מתעקשים לנצח"

  • ח' ניסן התשפ"ג
(צילום: Erik Marmor/Flash90)(צילום: Erik Marmor/Flash90)
אא

(עודכן: 22:25)

עשרות אלפי בני אדם הפגינו הערב (חמישי) בתל אביב בתמיכה ברפורמה המשפטית, וזאת שלושה ימים לאחר הפגנת הימין הגדולה שהתקיימה בירושלים.

ההפגנה, שנערכה תחת הכותרת "צעדת החירות", החלה במוזיאון תל אביב לאומנות בשדרות שאול המלך. לאחר נאומים של פעילים במאבק למען קידום הרפורמה, יצאו ההמונים לצעדה לעבר רחוב קפלן בתל אביב בו מתקיימות בשבועות האחרונים הפגנות נגד הרפורמה. המפגינים נשאו דגלי ישראל ושלטי תמיכה ברפורמה וקראו "העם דורש רפורמה משפטית".

הצעדה התקיימה באישור המשטרה, ורחובות באזור נחסמו לתנועה. עם הגעת הצועדים לאזור מחלף השלום ירדו אלפים מהם לנתיבי איילון, והמשטרה חסמה את הכביש לתנועה בשני הכיוונים. כעבור כשעתיים, בסיום ההפגנה, נפתח הכביש מחדש.

בין המשתתפים בהפגנה – שר התקשורת שלמה קרעי, שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן, ח"כ משה סעדה ופרופ' טליה איינהורן חברת צוות המו"מ של הליכוד לשיחות בבית הנשיא על הרפורמה. השרה דיסטל אטבריאן אמרה: "ניסו להעלים אותנו מהסקרים, ניסו להעלים אותנו מהמגרש, ניסו להעלים אותנו בכל דרך – אבל אנחנו כאן, ואנחנו מתעקשים לנצח".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר: "ההפגנות הערב חשובות לדמוקרטיה, אך קורא לכלל המפגינים שלא להיגרר לאלימות ולא חלילה לפגיעה בשום גורם, לא מפגינים שמנגד ולא עיתונאים. מצופה גם מהמשטרה שתפעיל דין שווה ביחס לכלל  המפגינים, ואני סומך על המפכ"ל שינחה את השוטרים בהתאם למדיניות השר – יחס שווה לכולם".

ממארגני הצעדה נמסר: "אנו מודים למאה אלף האזרחים שיצאו להביע את זעקתם ולדרוש תיקון במערכת המשפט. נמשיך לצאת לרחובות עד שרצון העם בקלפי יתממש במציאות. לא נוותר ולא ניכנע לאיומים של אנרכיסטים וסרבנים. עם ישראל חי! אנו קוראים לאזרחים לשוב לבתים ולהישמע להוראות המשטרה. הצעדה הסתיימה, ומודים לכוחות הביטחון מכל הלב על אבטחת האירוע".

מוקדם יותר נמסר מהמארגנים: "'היום כולם יודעים, בקואליציה וגם אופוזיציה, שחובה לבצע רפורמה ותיקונים במערכת המשפט. אפשר לדון בנושא, חשוב להגיע להסכמה אבל לא נאפשר כניעה. אסור שהכרעת העם תידרס על ידי בריונים שעודדו סרבנות ופגיעה בכלכלת ישראל. רוב העם דורש תיקון במערכת המשפט ואת זה אסור למסמס, אסור להפוך את מרבית העם לאזרחים סוג ב'".

תגיות:הפגנהתל אביבהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה