חדשות בארץ

"יום הכיפורים של מערכת אכיפת החוק": סערה במערכת הפוליטית בעקבות הדרמה במשפט זדורוב

"אדם ישב בכלא משך שנים על לא עוול בכפו", "בישראל יושבים בכלא חפים מפשע": תגובות חריפות במערכת הפוליטית בעקבות זיכויו של רומן זדורוב מאשמת רצח הנערה תאיר ראדה ז"ל

  • ח' ניסן התשפ"ג
(צילום: דוד כהן / פלאש 90)(צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי בנצרת הודיע הבוקר (חמישי) על זיכויו מחמת הספק של רומן זדורוב, שהורשע 3 פעמים ברצח הנערה תאיר ראדה ז"ל בבית הספר "נופי גולן" בקצרין. זדורוב פרץ בבכי למשמע החלטת בית המשפט. ראש ההרכב, השופט אשר קולה, והשופט דני צרפתי זיכו את זדורוב, מול דעת המיעוט של השופטת תמר נסים שי. 

השופט צרפתי אמר: "פרשת תאיר ראדה ליוותה אותנו יום יום בקומנו ובשוכבנו. דעתי היא כדעת חברי קולה. נוכחתי לאחר בחינה מעמיקה ושקילה יסודית כי התביעה לא עמדה במבחן המוטל עליה".

השופט קולה פנה במהלך דבריו לאילנה ראדה, אמה של תאיר: "ייתכן שתאיר לקחה את סודה לקבר. תם ולמרבה הצער לא נשלם".

המערכת הפוליטית הגיבה בסערה לדרמה במשפט. ח"כ משה ארבל מש"ס הגיב בחריפות: "זהו יום הכיפורים של מערכת אכיפת החוק. על שי ניצן ושותפיו לניהול התיק לערוך חשבון נפש מעמיק ונוקב על התנהלותם בפרשה אשר הוכיחה כי יותר חשוב להם ניצחון משפטי על פני האמת העובדתית ומציאת הרוצח של תאיר ז"ל".

ארבל המשיך: "מאבקו של ניצן שלא נותר רק באולמות בית המשפט ובלחצים אדירים על נושאי משרה שיפוטית אלא אף ברדיפה אחר הרופאה המשפטית ד"ר מאיה פורמן מהמכון לרפואה משפטית אותה רדף באופן אישי וללא רחם. והתקפות נבזיות וחסרות בסיס על ד"ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית, מומחה ידוע בתחומו ולוחם בשחיתות שהעז להביע את עמדתו המקצועית ולא לצעוד לצלילי חליל הפרקליטות ולהעיד שקר לטובת התביעה".

עוד הוסיף ארבל: "אדם אשר ישב בכלא משך שנים על לא עוול בכפו, בשל יהירות ורצון לבטל כל ביקורת על התביעה משל היתה היא קונספירציה, כל אלו הביאו את כבוד המשנה לנשיאה השופט חנן מלצר לקבל החלטה אמיצה ולהורות על משפט חוזר. החלטתו זו תיזכר בדברי הימים של המדינה כמי שהיה קשוב לטענות ההגנה ולקול המוחלש של הנאשם והביא לעשיית צדק".

"על מערכות אכיפת החוק להפיק לקחים מפרשה עגומה זו ומהשלכות היהירות שבהתנהלותה ולעשות כל אשר בכוחן למנוע הרשעות שווא של נאשמים בפלילים ולהביא את הרוצח של תאיר ראדה ז"ל לדין במהרה", דרש ארבל.

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן הגיב על זיכויו של זדורוב: "הזיקה בין ספיחי משפט זדורוב לבין תיקון מערכת המשפט אדירה. את ההתנהלות הבריונית של פרקליט המדינה דאז שי ניצן, סביב התיק הזה, צריך לראות במשקפי המשפט הציבורי: התנהלותו מוכיחה מדוע חייבים לשנות את הכללים".

ח"כ טלי גוטליב הגיבה: "בישראל יושבים חפים מפשע בכלא. שלא יהיה לכם ספק. כאלה ששופטים הקריאו ברצינות תהומית את הכרעת דינם המרשיעה ושופט אחד הקריא את מסקנת זיכויים. שופטים אינם בוחני כליות ולב. די לביסוס כתבי אישום על הודאת חשודים, זה קל מדי ומסוכן מאד".

שר המורשת עמיחי אליהו אמר: "בבוקר טעון זה ליבי עם משפחת ראדה, בתקווה ובתפילה שיזכו למעט נחמה והוצאת הצדק לאור. מקרים כגון אלה מזכירים לנו ביתר שאת כי מוטלת עלינו חובה קדושה לתקן את העיוותים במערכת המשפט, עיוותים שבשם הצדק והאמת מובילים לאי צדק משווע".

ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית כתב: "זיכויו של רומן זדורוב, אדם אשר ישב בכלא 16 שנה על לא עוול בכפו, צריך להרעיד את מערכות אכיפת החוק ולהפיק לקחים מפרשה עגומה זו ומהשלכות היהירות שבהתנהלותה של הרשות השופטת. הן צריכות לעשות כל אשר בכוחן למנוע שוב הרשעות שווא של נאשמים בפלילים ולהגיע לחקר האמת ברצח תאיר ז"ל. רפורמה עכשיו".

אילנה ראדה, אמה של תאיר ז"ל, הגיבה לפסק הדין: "רואים שהפרקליטות זה גוף עברייני במדינת ישראל. 16 שנה שהפרקליטות רצחה את הבת שלי. הגיע הזמן להתחיל לחפש את הרוצחים האמיתיים".

תגיות:תאיר ראדהרומן זדורוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה