חדשות בעולם

15 אלף דולר על כל ישראלי שיירצח: פרטים חדשים על סיכול הפיגוע האיראני ביוון

שני הפקיסטנים תכננו לבצע פיגוע במסעדה הכשרה בבית חב"ד במהלך ימי חג הפסח, כאשר המקום עמוס בתיירים ישראלים

  • ז' ניסן התשפ"ג
אתונה, יוון (צילום אילוסטרציה: shutterstock)אתונה, יוון (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

פרטים חדשים על סיכול הפיגוע האיראני ביוון: בתקשורת היוונית נחשפו הבקר (רביעי) פרטים נוספים על סיכול הפיגוע שתוכנן להתרחש בימי חג הפסח בקהילה היהודית ביוון.

על פי הדיווחים, שני הפקיסטנים ממוצא איראני, שהתכוונו לבצע פיגוע בהנחיית משמרות המהפכה, היו אמורים לקבל בין 10 ל-15 אלף דולר על כל ישראלי שיירצח.

השניים, שוהים בלתי חוקיים ביוון, שכרו דירה בשכונת אומוניה ומשם יצאו לבחון את מסעדת "גוסטיו", מסעדה כשרה בתוך בית חב"ד, בה תכננו לבצע את הפיגוע.

התוכנית היתה לבצע את הפיגוע בימי חג הפסח, כאשר המסעדה הכשרה עמוסה בתיירים ישראלים. המחבלים לא ידעו כיצד להשיג נשק, ולפיכך תכננו פיצץ גז במקום.

בחקירתם הודו השניים כי המפעיל האיראני הורה להם בהודעה: "תהרגו שניים, תהרגו שלושה, תהרגו כמה שיותר".

שליח חב"ד באתונה, הרב מנדל הנדל, אמר הבוקר ל-ynet כי שמע על הפיגוע לראשונה אתמול, יחד עם שאר הציבור. "ברוך השם ששומר עלינו תמיד והרשויות מאבטחות אותנו לאורך כל השנה. אנחנו מקווים שיהיה רק טוב", אמר. "אנחנו לוקחים את האבטחה ברצינות לאורך כל השנה, למרות שאתונה היא מקום מאוד שקט ורגוע ואין התראות ספציפיות, אבל אנחנו תמיד מאוד מוכנים, גם עם אמצעי הגנה פיזיים וגם עם אבטחה. תמיד. אז כמובן שאירוע כזה מפתיע, אבל שוב ברוך השם שזה סוכל בשלב מאוד מוקדם".

שגריר ישראל ביוון, נעם כץ, התייחס לסיכול הפיגוע ואמר: "היחסים החזקים בין ישראל ליוון אפשרו לנו לסכל את הפעולות. היחסים בינינו מצויינים וזה משתקף גם בתיירות וגם וביכולת של שירותי המודיעין לסכל את האירוע. שירותי הביטחון כאן, מהמשטרה ועד המודיעין היווני, עובדים בשיתוף פעולה מלא איתנו".

עוד הוסיף השגריר ואמר: "איראן היא מנוע טרור ברחבי העולם והמזרח התיכון בפרט, וטוב שיש לנו יחסים חזקים שמאפשרים לנו לסכל את הפעולות שלה. החיים נמשכים, גם לישראלים וגם ליוונים, למרות שתמיד כדאי להיות דרוכים ומוכנים".

הודו לה' על הנס הגדול:

ק

(א) מִזְמוֹר לְתוֹדָה: הָרִיעוּ לַיהוָה, כָּל-הָאָרֶץ. (ב) עִבְדוּ אֶת-יְהוָה בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו, בִּרְנָנָה. (ג) דְּעוּ כִּי יְהוָה, הוּא אֱלֹהִים: הוּא-עָשָׂנוּ, ולא (וְלוֹ) אֲנַחְנוּ עַמּוֹ, וְצֹאן מַרְעִיתוֹ. (ד) בֹּאוּ שְׁעָרָיו, בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה; הוֹדוּ-לוֹ, בָּרְכוּ שְׁמוֹ. (ה) כִּי-טוֹב יְהוָה, לְעוֹלָם חַסְדּוֹ; וְעַד-דֹּר וָדֹר, אֱמוּנָתוֹ.

הקדוש ברוך הוא אוהב לתת למי שיודע לומר תודה. 6 דקות מחזקות עם הרב ברוך רוזנבלום:

תגיות:יווןפיגועמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה