חדשות בארץ

אחד ממובילי המחאה פגש חסיד גור: "צמא לשמוע את נקודת המבט שלהם, גמעתי בשקיקה"

טייס קרב וממובילי מחאת "אחים לנשק" עלה לירושלים כדי להפגין – ומצא את עצמו מנהל שיחות עומק עם ימניים, דתיים וחרדים: "גמעתי בשקיקה כל נקודת הסתכלות על המצב"

  • ז' ניסן התשפ"ג
(צילום: גילי יערי / פלאש 90)(צילום: גילי יערי / פלאש 90)
אא

אופיר כורזים, טייס קרב וממובילי מחאת "אחים לנשק", העלה פוסט מרגש ובו תיאר מפגש שלו עם חסיד גור: "חוויה רוחנית ומטלטלת, לא פחות", כתב.

"ביליתי היום 10 שעות בירושלים, בירתנו הנצחית ועיר הולדתי. חשבתי שעליתי כדי להפגין, אבל מהר מאוד הסתבר לי שיש בי משיכה עזה לקיים שיח מעמיק עם הצד השני", כתב כורזים. "אז כך עשיתי. ניצלתי כל קריאת גנאי או שאלה שהגיעה מאנשי ירושלים כדי להתחיל שיחה מעמיקה ככל הניתן, צמא לשמוע את נקודת המבט שלהם, ולהכיר אותה מקרוב.

"מצאתי את עצמי מבלה שעות בשיחות עומק עם אנשים שמעולם לא פגשתי קודם לכן, ימנים, חלקם חרדים, חובשי כיפות שחורות, צעירים ומבוגרים", תיאר כורזים. "נכנסתי לטראנס, גמעתי בשקיקה כל נקודת הסתכלות על המצב, עניתי על כל שאלה שנשאלתי.

"לקינוח, עמדתי בהפגנת הימין במשך שעה והקשבתי לנאומים, ראיתי את הפאתוס ואת הריקודים ברחובות, והשוויתי למראות של איילון, 24 שעות קודם לכן. זאת הייתה בשבילי חוויה רוחנית ספונטנית ומטלטלת, לא פחות.

"הצד השני מרגיש נפגע, מרגיש שהוא נרמס במשך שנים. הכאב שלהם מגיע ממקום אמיתי, זאת לא הצגה. אנחנו יכולים שלא להסכים איתו אבל זה אוטנטי. ולכן, אני ממליץ לכל מחנה ההתנגדות לרפורמה לנצל את הימים הקרובים לטובת התקרבות עם הצד השני, היכרות, ויצירת חיבורים. התהליך שאנחנו מכוונים אליו, של חוקה לישראל, יהיה חייב להיות תוצר של מהלך שכזה", כתב כורזים.

טייס הקרב צירף לפוסט תמונה שלו מצולם עם חסיד גור. "הוא דעתן וחכם", כתב. "למדתי ממנו שהחתן של האדמו"ר מגור, חתום על מגילת העצמאות, כלומר הוא חלק בלתי נפרד מהפסיפס הישראלי המורכב שלנו. ללא ספק עובר עלי משהו מוזר. לך תבין. אולי זה מאהבת ישראל", סיים את דבריו

 
תגיות:הפגנותהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה