חדשות בארץ

שביתה בנתב"ג. יו"ר ההסתדרות: "אשבית את המשק"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הודיע על כך שההסתדרות יוצאת לשביתה מיידית במחאה נגד המשך חקיקת הרפורמה המשפטית. שביתה גם בנתב"ג

  • ה' ניסן התשפ"ג
ארנון בר דוד (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)ארנון בר דוד (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

המחאה נגד הרפורמה המשפטית: יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, כינס הבוקר (שני) מסיבת עיתונאים, יחד עם ראשי המגזר העסקי, והודיע כי ההסתדרות יוצאת לשביתה מיידית במחאה נגד המשך חקיקת הרפורמה המשפטית. התחבורה הציבורית תוחרג מהשביתה.

"בוקר טוב לכל עם ישראל, אנחנו ביום היסטורי. נמצאים פה באולם הזה נציגי עובדים, ראשי ועדי עובדים, חברי הנהלת ההסתדרות, לצד המעסיקים במדינת ישראל, מנכ"לי בתי החולים, חברות הביטוח, בנקים, אלופים. כולנו דואגים לגורל עם ישראל", פתח בר דוד.

הוא הוסיף: "דומה שמשהו לא ברור קורה לכולנו - שאיבדנו את הדרך. זה הזמן שבו אנחנו ביחד נחזיר את מדינת ישראל לשפיות ולדרך הנכונה. זה לא ימין או שמאל. יש גבול כמה אתה יכול לעמוד מנגד, ולראות כמה דברים נעצרים ולא מתנגדים. ניסיתי להימנע משביתה והשבתה אבל אי אפשר להישאר מול השיסוי והקיטוב הזה".

"מדווחים לי עכשיו שרה"מ דוחה את ההצהרה שלו. אני מאוד נחמד ואני יודע לדבר ויש לי סבלנות, אבל ברגע שיש החלטה נגמר הסיפור - אנחנו הולכים מפה לשביתה כללית במשק", הבהיר בר דוד.

יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה פנחס עידן אמר כי הורה לעצור לאלתר את ההמראות בנמל התעופה בן גוריון.

בנוסף, ההסתדרות הרפואית החליטה לצאת לשביתה מלאה במערכת הבריאות במחאה נגד הרפורמה המשפטית.

בהודעת ההסתדרות נאמר כי השביתה תימשך "עד להודעה על מסלול ברור ורציני של הידברות, בדרך להסכמות רחבות. לא נסתפק בעצירת החקיקה ללא תוכן מהותי יותר שיבטיח הגנה על זכויות המטופלים".

השביתה תכלול את כל בתי החולים הציבוריים ואת כל מרפאות הקהילה. ההסתדרות הרפואית תפעיל ועדת חריגים כמקובל ותאפשר טיפולים ושירותים מצילי חיים.

יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי אמר : "חזרנו והדגשנו לאחרונה שההסתדרות הרפואית היא ארגון א-פוליטי. אנחנו מייצגים רופאות ורופאים שמגיעים מכל קצוות הארץ ומכל הקשת הפוליטית. אבל אנחנו לא נמצאים באירוע פוליטי.

"אנחנו לא דנים פה לא בהסכם שלום ולא בחלוקת התיקים בממשלה. אנחנו נמצאים ברגע של משבר היסטורי וחסר תקדים בחייה של אומה, בניסיון אחרון לשים אצבע בסכר או בעולם המושגים שלנו – לחבוש את הפצע המדמם לפני שניאלץ לכבות את המוניטור. לכן לא נסתפק בעצירת החקיקה ללא תוכן מהותי יותר", הבהיר.

הנהלת השלטון המקומי והשלטון האזורי, החליטו בדיון חירום שהתקיים הבוקר על הצטרפות לשביתה במשק עליה הכריזה ההסתדרות.

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, מסר: "צו השעה מחייב אותנו לפעול באופן מידי ולהודיע על הצטרפותו של השלטון המקומי לשביתה הכללית. הקרע בעם והכאוס האדיר שישראל נמצאת בו הגיע לנקודות הכמעט אל חזור.

"אנחנו קוראים לראש הממשלה לעצור את החקיקה לאלתר, לבטל את פיטוריו של שר הביטחון, שאיתו אנו עומדים בקשרי עבודה בתחום ביטחון הערים והעורף. על ראש הממשלה לחשב מסלול מחדש ולהגיע להידברות מיידית בין הצדדים שתביא להסכמה רחבה. שמירה על אחדות עם ישראל ובטחון מדינת ישראל הם הדבר החשוב ביותר", לשון ביבס.

תגיות:שביתהיו"ר ההסתדרותארנון בר דוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה