חדשות בארץ

דרמה בישיבת ראשי הקואליציה: נתניהו דחה את הצהרתו

ראש הממשלה דחה את הצהרתו בה תכנן לומר שהוא מסכים לעצירת החקיקה לאחר דיון סוער של ראשי הקואליציה

  • ה' ניסן התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:30)

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט בשעה האחרונה לדחות את ההצהרה, בה תכנן להודיע על עצירת חקיקת הרפורמה המשפטית. על פי הדיווח ב''כאן חדשות', החלטה זו התקבלה לאחר ישיבה סוערת ורווית מתחים עם ראשי מפלגות הקואליציה.

השיחה בין נתניהו לראשי המפלגות עלתה לטונים גבוהים ביותר. שר המשפטים יריב לוין, יו"ר מפלגת הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עצמה יהודית השר איתמר בן גביר, טענו כי אין להקפיא את החקיקה. בן גביר התעמת עם נתניהו וצעק בזעם: "מה זה הדבר הזה? אנחנו לא יכולים להתקפל ככה".

עוד דווח כי בן גביר הוסיף והזהיר מפירוק הממשלה אם החקיקה תיעצר. בהודעה שפרסם אמר: "היום הזה נפל דבר בישראל. הקולות של הטייסים שווים יותר מהקולות של גולני ומג"ב.  הקולות של צהלה שווים יותר מהקולות של דימונה ובאר שבע, והקולות של אנשי ההייטק שווים יותר מעובדי הכפיים. אסור לעצור את הרפורמה במערכת המשפט ואסור להיכנע לאנרכיה".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מברך על כניעתו של נתניהו למחאות נגד הרפורמה המשפטית. "מתברר שזה עובד. שום דיקטטור לא מסוגל לעמוד מול מחאה ציבורית רחבה וצודקת שמקיפה את כל חלקי האוכלוסייה", אמר ליברמן. "אני מקווה שב-10:30 מעבר לעצירת החקיקה, נשמע על התפטרותם של ראש הממשלה ושר המשפטים. במידה ולא, אני קורא לחבריי בליכוד, לטובת מדינת ישראל להדיח את נתניהו ולהקים קואליציה חדשה המורכבת ממפלגות ציוניות, כאשר ראש הממשלה יבוא משורות הליכוד".

מפלגת הציונות הדתית הגיבה מוקדם יותר לדיווחים על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו יודיע על עצירת חקיקת הרפורמה המשפטית.

"לאחר הרבה התלבטויות והתייעצויות עמדתנו היא שאסור לעצור את החקיקה בשום אופן", הצהירה המפלגה. "עצירת החקיקה תהיה כניעה לאלימות, לאנרכיה, לסרבנות ולעריצות המיעוט ותאיין את תוצאות הבחירות. היינו ונשארנו חסידי שיח, פשרות והסכמות, אבל לא תחת איומי הפיכה של מוקדי הכח על הדמוקרטיה הישראלית".

עוד מסרו בציונות הדתית: "נבחרנו כדין וקיבלנו מנדט ברור מהעם להחזיר את האיזונים לדמוקרטיה הישראלית. אנחנו חייבים לרוב העם את השמעת קולו ואת המשך התיקון ההיסטורי החשוב הזה".

"הימים האחרונים - בהם קבוצות מיעוט שצברו לאורך השנים כח חסר מעצורים בממסדים השונים, ולא מהססות לעשות בו שימוש אלים ודורסני נגד הרוב, קמים על הדמוקרטיה ודוחפים בעיניים פקוחות לתהום ולפירוק מרכיבי היסוד של העם והמדינה - רק ממחישים את נחיצות הרפורמה ואת החזרת הכוח לעם", הוסיפו במפלגה.

עוד נאמר בהודעה כי הידברות יכולה להיות רק לאחר שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים: "לאחר העברת החקיקה שתאזן את הרכב הוועדה למינוי שופטים ניתן יהיה לעצור ולהושיט יד להידברות עם כל מי שיחפץ בכך, מעמדה של כבוד הדדי והכרה בתוצאות הבחירות ולא מתוך כפיה אלימה של דעות המיעוט".

תגיות:הציונות הדתיתהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה