חדשות בארץ

נתניהו יישא נאום לאומה, הרצוג קורא לעצור את החקיקה

לאחר שעות ארוכות של התייעצויות עם ראשי מפלגות הקואליציה בנוגע לרפורמה המשפטית, ראש הממשלה צפוי לשאת נאום לאומה. הנשיא קרא לחברי הקואליציה לעצור את החקיקה

נתניהו (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)נתניהו (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
אא

(עודכן 8:43)

ראש הממשלה בנימין נתניהו יישא הבוקר (שני) נאום לאומה בו הוא צפוי להודיע על עצירת חקיקת הרפורמה המשפטית, וזאת לאחר לילה של הפגנות וחסימות כבישים ברחבי הארץ בעקבות הודעתו על פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט. 

במהלך הלילה קיים נתניהו התייעצויות בלשכתו עם ראשי מפלגות הקואליציה בנושא הרפורמה המשפטית. על פי הדיווחים, הדעות נחלקו ביחס לשאלה האם צריך לעצור את החקיקה: בעוד שר המשפטים יריב לוין, הציונות הדתית ועוצמה יהודית התנגדו, במפלגות החרדיות ובקרב חלק משרי הליכוד הסתמנה תמיכה בעצירה. 

נשיא המדינה יצחק הרצוג פנה הבוקר בקריאה לקואליציה לעצור את החקיקה: "ראינו הלילה מחזות קשים מאוד. אני פונה לראש הממשלה, חברי הממשלה וחברות וחברי הקואליציה: התחושות קשות וכואבות. דאגה עמוקה אופפת את כל העם. הביטחון, הכלכלה, החברה – כולם מאוימים. עיני כל העם בישראל נשואות אליכם. עיני כל העם היהודי נשואות אליכם. עיני כל העולם נשואות אליכם".

"למען אחדות עם ישראל, למען האחריות המתחייבת אני קורא לכם לעצור את הליך החקיקה לאלתר. אני פונה לראשי כל סיעות הכנסת, קואליציה ואופוזיציה כאחד, לשים את אזרחי המדינה מעל הכול, ולנהוג באחריות ובאומץ ללא דיחוי נוסף. תתעשתו כעת. זה לא רגע פוליטי, זה רגע למנהיגות ואחריות".

המשטרה עדכנה הבוקר כי נתיבי איילון, שהיו חסומים במשך שעות ארוכות, נפתחו לתנועה. במהלך הפעילות המשטרתית לפינוי המפגינים יידו מתפרעים אבנים לעבר השוטרים והפרשים. שלושה שוטרים נפגעו מאבנים וחפצים שהושלכו לעברם.

בתוך כך, בוועדת החוקה החל הבוקר הדיון המסכם בהכנת החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים לקריאה שנייה ושלישית. יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן, אמר לכאן רשת ב' כי הוועדה תתכנס למרות המחאות: "אם תהיה כניעה לדבר הזה, כל פעם שתוצאות הבחירות לא ימצאו חן בעיני מישהו – הוא יירד לאיילון, יעשה קומזיץ ונגמר הסיפור. לא יהיה צריך יותר בחירות בישראל. זה מסוכן לדמוקרטיה".

תגיות:יצחק הרצוגבנימין נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה