חדשות בארץ

יועמ"שית הכנסת בביקורת חריפה על האופוזיציה: "אתם לא יכולים לשבש את ההצבעות"

לאחר המהומה הבוקר בוועדת חוקה, יועמ"שית הכנסת מתחה ביקורת חריפה על התנהגותם של חברי האופוזיציה באולם: "אבקש לא להטריל אותו ללא הרף בלי יכולת לאפשר הצבעות"

  • ד' ניסן התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, מתחה הבוקר (ראשון) ביקורת חריפה על חברי האופוזיציה בוועדת החוקה, בשל המהומה שיצרו בעת הישיבה.

"הצהרות פתיחה הן דבר המקובל בוועדות שונות, ויחד עם זאת זה נתון לשיקול דעתו של יו"ר הוועדה", הדגישה היועמ"שית. "אני מבינה שהוסכם על הצהרות אלו לאחר הצבעות על ההסתייגויות של יש עתיד. אני ממליצה לתת הצהרות אלו לא בסוף היום אלא בשלב שאפשר יהיה להשמיע ולהישמע".

עוד הוסיפה אפיק: "לגבי הצבעות הרצפים, ההנחיה מבחינה בין הסתייגויות מהותיות להסתייגויות לא מהותיות. שיקול הדעת הוא של היועמ"ש לוועדה, שיש לו שיקול דעת סופר הגון. יש פה ריקוד שנע בין המישור של שימוש לרעה בעניין ההערות ליועמ"ש לגבי האם הרצף מהותי או לא, והיועמ"ש ישתדל לתת מענה".

"יש מתח עדין בין משיכת זמן לבין שיבוש ההצבעות", הדגישה היועמ"שית. "מיציתם את הזכות להסתייגויות בצורה יפה אבל אתם לא יכולים לשבש את ההצבעות בצורה חמורה. לגבי הרצפים יש לאפשר מספר דקות מול היועמ"ש כשעושים רצף, תלוי רצף ועניין. אתם יכולים לסמוך על היועמ"ש לוועדה. יש עוד יום ארוך מאוד של הצבעות לאור ההסתייגויות שהגשתם ובסופו של דבר צריך לאפשר ליו"ר לנהל את זה. כשהבקשות סבירות אבקש גם מהיו"ר עוד טיפת מתינות".

אפיק פנתה ליו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן: "הדיונים בוועדה הזו סוערים ואפשר להבין את האמוציות מצד כל חברי הכנסת, בהצבעות בעניין שנוי במחלוקת. ההצבעות שנערכו חוקיות. אתה יכול להוציא חברי כנסת ואבקש להכניס אותם לא רק להצבעות, ומצד שני אבקש לא להטריל אותו ללא הרף בלי יכולת לאפשר הצבעות. יש פה מתח מובנה שיש לדעת להלך בו".

רוטמן הגיב והתייחס לצעקותיהם של חברי האופוזיציה בוועדה: "למשוך זמן זה דבר אחד ולעומת זאת לצרוח תוך כדי הצבעה, עד כדי שהפרוטוקול לא מצליח לשמוע על מה מצביעים, ח"כ סגלוביץ' וח"כ קריב מקריאים את הצהרות הפתיחה תוך כדי, זו לא משיכת זמן. אני לא מכיר הצבעה שבמהלכה ח"כים דופקים על השולחן ונושאים נאומים. אי אפשר לעבור על התנהלות זו לסדר היום".

תגיות:שמחה רוטמןהרפורמה המשפטיתועדת החוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה