חדשות בעולם

לקראת מלחמה גרעינית? פוטין: "אציב נשק גרעיני בבלארוס"

נשיא רוסיה הודיע כי יציב נשק גרעיני טקטי בבלארוס. ארה"ב הגיבה כי "בוחנת את ההשלכות. מחויבים להגנה על בעלות ברית נאט"ו"

  • ד' ניסן התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא רוסיה ולדמיר פוטין הודיע בסוף השבוע האחרון כי יציב נשק גרעיני טקטי בבלארוס, שכנתן של אוקראינה ושלוש מחברות נאט"ו. פוטין טען כי המהלך לא יהווה הפרה של האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני והדגיש כי השליטה על הנשק תישאר בידי מוסקבה.

ארה"ב הגיבה הלילה (בין שבת לראשון) כי היא בוחנת את ההשלכות של הכרזת פוטין, וכי אין בכוונתה לשנות את ההיערכות של הכוחות הגרעיניים האמריקניים. "אנחנו נותרים מחויבים להגנה הקולקטיבית על בעלות ברית נאט"ו", מסרה דוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן.

הבוקר אמר אולכסיי דנילוב, ראש המועצה לביטחון לאומי בקייב, כי הצבת הנשק הגרעיני בבלארוס תעורר שם אי-יציבות פנימית. "הקרמלין לוקח את בלארוס כשבויה גרעינית", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

במערב מתייחסים להכרזתו של פוטין כהסלמה משמעותית באיומים הגרעיניים.  

נשק גרעיני טקטי הוא נשק בעל עוצמה מופחתת משמעותית ביחס לפצצות אטום "רגילות" שמטרתן להשמיד ערים שלמות, אם כי עוצמתו יכולה להיות עדיין אדירה ביותר. הנשק פותח על מנת להשיג הישגים טקטיים בשדות קרב, אך מעולם לא נעשה בו שימוש מבצעי.

פוטין, מצידו, טוען כי הצבת הנשק בבלארוס שווה לנשק הגרעיני שארה"ב מציבה כבר שנים ארוכות, מאז המלחמה הקרה, אצל ידידותיה בלגיה, גרמניה, איטליה, הולנד וטורקיה. "אנחנו עושים את מה שארה"ב עושה כבר עשרות שנים", אמר פוטין. "מציבים אותם אצל בעלות בריתנו, מכינים את פלטפורמות השיגור ומאמנים את הצוותים שלהם".

לדברי פוטין, ההחלטה להציב נשק גרעיני בבלארוס התקבלה בעקבות הודעת בריטניה כי תשלח לאוקראינה פגזים חודרי-שריון שעשויים מאורניום מדולל.

החשש במערב הוא שבשל התבוסות שספג הצבא הרוסי באוקראינה, יחליט פוטין להשתמש בנשק גרעיני.

תגיות:ולדמיר פוטיןנשק גרעיני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה