פעילות הידברות

הציל תינוק דקות לפני הפלה, וזכה מיד להיפקד אחרי שנים של המתנה

בני הזוג כהן המתינו בתור לטיפול פוריות. מולם חיכו זוג צעירים בתור להפלה. ערנותו של הראל להושטת יד ועזרה לצעירים המבולבלים זיכתה אותו בו ביום לבן כנגד כל הסיכויים

  • ד' ניסן התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סיפור כזה נדיר לא שמענו מעולם. כמה פעמים בכתבה הזו נאלצנו לעצור, למחות את הדמעות, כדי שיתאפשר לראות שוב בבירור את המילים המוקלדות על מסך המחשב. לקדוש ברוך דרכים רבות לחזק את בניו בקיום מצוותיו, אחת מהן היא הסיפור המופלא של הראל והַלל כהן (שמות בדויים). הראל גילה ערנות, התגבר על דמיונות הבושה ו"מה יגידו", והציל חיים של תינוק. בהפנייתו למחלקת אמ"א של הידברות הוא הרגיע את הצעירים הנבוכים שהם בידיים טובות מכל הבחינות. כעת הוא מספר את הסיפור המיוחד עם הסוף השמח:

"לפני כשמונה שנים התחתנתי בנישואין שניים, ובמהלך השנים האלו עברנו הפלות רבות מאוד." הסבל הרב היה דייר קבע בביתם של בני הזוג כהן, בפרט לאור העובדה המתסכלת, שלא היה הסבר רפואי לכך, ולאור העובדה שלהראל כבר יש ילד בן 12 מנישואיו הראשונים. באותם ימים הוא לא העלה על דעתו מה הקדוש ברוך הוא מתכנן ולאיזו מטרה, אבל זכורה לו חוויה אחת, שקרתה לבני הזוג לאחר אחת ההפלות הקשות. חוויה עליה הוא מדבר כיצד כיבד נשמת ילדיו התאומים העוברים, שנפלו ולא זכו להיוולד, וכיצד הוא קבר אותם בחרדת קודש.

 

"היה קשה להשליך את הילדים שלנו לפח"

"היה קשה להשליך את הילדים שלנו לפח, כאילו זו אשפה לא רצויה. התכוונו לקבור אותם, והתלבטנו בשאלה הלכתית האם לקבור בגינת הבית, או בבית העלמין כדי לא להכשיל את ציבור הכהנים במעבר במקום שמטמא אותם, ואכן הרב אמר שיש לקבור במקום שבו כהן לא יעבור," משתף הראל בחוויה מזעזעת שאי אפשר להעלות אותה על הדעת. "הלכתי לבית העלמין לקבור את הילדים שלי. בפינה, צמוד לחומה, חפרתי בכפית בור קטנטן, ושפכתי לתוכו את שני העוברים הפצפונים שלנו, כי לא העלינו על דעתנו להשליך אותם לשירותים בזלזול, ולהוריד את המים, חוץ מכבודכם. אלו שתי נשמות שבאו לעולם, ועלינו לכבד אותם. אלו הילדים שלנו."

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

לאחר שהשנים עברו, החליטו בני הזוג כהן להתחיל בסדרה של טיפולי פוריות. ואז שם, באחד הימים שבהם המתינו לתור שלהם לטיפול IVF, ראה הראל שהגיע התור שלו לעשות מעשה נועז ואמיץ, שהיה פשוט המעשה הנכון לעשותו: להציל חיים.

 

"אם אתה רואה מישהו שעומד לעשות את טעות חייו, אתה חייב להאיר לו את הדרך"

"בעודי ממתין לתורנו, ראיתי לידי בחור צעיר עם בחורה צעירה, בוכה. הבנתי שיש פה משהו לא רגיל. הבחור לא שידר רצון כלשהו לתקשר, ובדבר כזה פרטי, לא יכולתי בשלב הראשון לשאול למה היא בוכה ולנסות לעזור. דבר ראשון שעשיתי היה להתקרב לדלפק כדי להבין מה בדיוק קורה שם."

מסתבר שבמזכירות אותה מחלקה עוברות מטופלות משני צדי המתרס. מי לחיים ומי למוות. גם טיפולי פוריות וגם הפלות. "בהתחלה לא ידעתי איך לגשת לבחור הצעיר, אבל באותם רגעים הרגשתי תחושה רוחנית חזקה מאוד שבורא עולם מצווה עליי במחשבה: הראל, הבאתי אותך לכאן בשביל זה. אם אתה לא עושה את זה, אז מה שווה התורה, ומה שווה כל מה שלמדת? 'לא תעמוד על דם רעיך'. הרי ברור שהם יצטערו על זה כל החיים. אם אתה רואה מישהו שעומד לעשות את טעות חייו, אתה חייב להאיר לו את הדרך."

 

"גם עליי לחצו להפיל, והיום זה הילד היחידי שיש לי"

מתוך תחושה פנימית, שקוראת לו לעשות את המעשה הנכון, הושיט הראל יד לעזרה לצעיר המבולבל, שנראה לחוץ, ולא שידר רצון להתקרב. הראל פשוט לא ידע מה לעשות. הזמן לא שיחק לטובתו, ואז הוא התחיל להתפלל: "ריבונו של עולם, אני לא יודע... 'ה' שפתי תפתח, ופי יגיד תהילתך'. התפללתי לבורא עולם, שייתן לי את המילים הנכונות, ופתאום הבנתי שיש לנו מכנה משותף. ניגשתי לבחור, ואמרתי לו: 'אני רוצה להראות לך משהו.'

הראיתי לו תמונה של בני בן ה-12 מהנישואין הראשונים: "אחי, הילד הזה לא היה אמור להיוולד. גם אני הייתי צעיר מאוד בגילך כשנולד לי הילד הזה, וגם עלינו לחצו להפיל. הילד שלי זה אוצר שריבונו של עולם נתן לי. עוד כמה שנים גם לך יהיה כזה. זה הילד היחידי שיש לי. אין לי עוד ילדים. תחשוב מה היה קורה אם הייתי מפסיק לו את החיים."

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

לצערנו, תינוקות רבים נוספים מועמדים להפלה - להפסקת חיים. אל תעמדו מנגד. לחצו כאן להצלת חיים ולשותפות או דווחו 073-222-1333 נייד 052-955-1591

 

"אתם קיבלתם את הילד שלכם בקלות, ואנחנו מכים לילד כבר שמונה שנים"

המילים של הראל הגיעו ללבם של הצעיר ושל הצעירה, והם הלכו לקפיטריה כדי להתייעץ. "בזמן הזה חששתי שאם אלך משם, הם יעשו את ההפלה, אז ניגשתי לקפיטריה בכוונה כדי לקנות משקה." הראל תכנן לנסות לדבר שוב על ליבם של בני הזוג, ואכן, הוא פנה לצעירה, לאמא, ואמר לה: "בבקשה, תחשבי על זה. אתם רוצים להפיל את הילד שלכם באותו מקום שבו אנשים חולמים שייוולד להם ילד משלהם. אתם קיבלתם את הילד שלכם ככה בקלות. שמונה שנים אנחנו מחכים לילדים, ואין לנו ילדים. עוד כמה חודשים יהיה לך ילד קטן חמוד שיקרא לך 'אמא', הנה התמונה של הבן היחיד שלי."

הצעירה התחילה לבכות שוב, ואז בני הזוג נפתחו, ושיתפו שיש להם בעיה כלכלית, הם צעירים, וההורים שלהם לא מקבלים את דבר ההיריון. הראל הרגיש בחוש איך ה' שם בפיו את המילים הנכונות.

 

"אם מה שאתה אומר זה נכון, אנחנו לא מורידים את הילד"

"לא סתם בורא עולם שלח אותי אליכם. גם אני עברתי סיפור דומה לשלכם. גם אני הייתי אז בגיל שלכם, כשהתחתנתי צעיר, ולחצו עלינו להפיל את הילד שלנו."

הראל זיהה שהחסם של בני הזוג הוא כלכלי, ומיד חשב על מחלקת אמ"א בהידברות. "בהידברות אתם תקבלו מעטפת חמה לכל ההתמודדויות שלכם. הנה פתרתי לכם את הבעיה".

"אם מה שאתה אומר זה נכון – אנחנו לא מורידים את הילד" השיבו בני הזוג. באותו הרגע ממש התקשר הראל למחלקת אמ"א, ושאל האם בני הזוג יכולים להגיע.

מנהלת המחלקה, קלינה שוורץ, השיבה שהם יכולים להגיע מיד, ודיברה איתם בטלפון עוד לפני הגעתם. "הייתם במקום אחד שמיועד להפלה, עכשיו תגיעו אלינו כדי לשמוע על החיים, ומכאן זו כבר החלטה שלכם. רק תשמעו את כל המידע שאתם זכאים לו.

 

"תודה שלא נתת לנו לעשות את ההפלה"

הראל עשה את דרכו במהירות למחלקת אמ"א, הגיע אל מנהלת המחלקה כדי לספר לה את כל פרטי הסיפור. היא השיבה שבני הזוג כבר יצרו איתה קשר, הם בדרך אליה, "וכשכבר הייתי ביציאה ממשרדי המחלקה, ראיתי אותם נכנסים לבניין. זה שימח אותי, ידעתי שהם בידיים טובות".

כעבור כמה חודשים התקשר האב הצעיר להראל, ואמר לו: מגיע לי מזל טוב, נולד לנו ילד, תודה שלא נתת לנו לעשות את ההפלה. "הוא שלח לי סרטון של התינוק, ואמר שהוא ישמח אם נבוא לברית. אשתי ואני הגענו לברית המרגשת, ובמעמד הברית הוא הציע לבחורה נישואין."

במחלקת אמ"א מוסיפים שהידברות ליוותה את בני הזוג לאורך כל ההיריון, ודאגה לצרכיהם. "כל מי שהתנגד קודם להיריון, חגג בשמחה ובהתרגשות בברית. כולם שמחו, ומזה נבנה בית בישראל. על זה נאמר – איזהו חכם? הרואה את הנולד."

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

"אני מספר את הסיפור שלנו כדי לעורר אנשים להיות קשובים לסביבה שלהם"

שיא השיאים של התרגשות התברר לבני הזוג כהן כי ממש באותו היום שבו ה' זיכה את הראל להיות שותף בהצלת נפש מישראל – ה' השיב לו כגמולו. "ה' חנן אותי ואת אשתי לאחר כל כך הרבה הפלות. שום דבר לא נתפס. הרגשתי שה' רקם את כל הסיפור המופלא הזה שלנו כדי שאתחתן צעיר מאוד, שיפעילו עלינו לחץ להפיל את הילד, הכל כדי ששתים עשרה שנה לאחר מכן אצליח להגיע לליבו של צעיר ולמצוא איתו משהו משותף כדי להציל את חיי בנו. אז באותו היום הצלתי ילד של מישהו אחר, וסוף סוף קיבלתי את הילד שכל כל חלמנו ובכינו עליו בתפילה. אני מבקש לספר את הסיפור שלנו כדי לעורר אנשים להיות קשובים לסביבה שלהם, להעיז לעשות את המעשה הנכון, ולעזור לאחרים לבחור תמיד בחיים. אחרי שנולד לנו הבן, הרגשתי מדוע הגעתי לעת הזו - כדי למסור נפש למען ילדיו של הקב"ה."

יש לך מסר למסור לזוגות או לנשים שנמצאות במצוקה?

כשבורא עולם נותן מתנה כזו – אין מה לדאוג. הוא זן ומפרנס לכל. ה' פותח את כל השערים שצריך. אנחנו צריכים להיות קשובים לעשות רצונו יתברך. רק טוב יצמח מזה".
 

יהודים, נקמה!!! הם רצו להשמיד אותנו, אנחנו נבנה את דור העתיד.

זה הזמן שלך לשותפות בהצלת התינוקות ולשותפות עם מחלקת אמ"א. תורמים, ומצילים חיים חדשים, דווקא עכשיו!

חייגו: 073-2221212, או לחצו כאן.

 

תגיות:הפלותפוריותפעילות הידברותמחלקת אמ"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה