חדשות בארץ

השרה דיסטל-אטבריאן: נתניהו צריך לפטר את גלנט

בליכוד מגיבים בסערה על קריאתו של שר הביטחון יואב גלנט לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית. ח"כ משה סעדה: "מי שלא מסוגל – שיניח את המפתחות"

גלנט (צילום: David Cohen/Flash90)גלנט (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

תגובות סוערות בליכוד על הצהרתו אמש (מוצאי שבת) של שר הביטחון יואב גלנט, בה קרא לעצירת חקיקת הרפורמה המשפטית. שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן אמרה הבוקר, כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את גלנט.

"אני חושבת שנתניהו צריך לפטר אותו עוד היום", אמרה דיסטל-אטבריאן לכאן רשת ב'. "שר הביטחון מחובתו להגן על ביטחון תושבי מדינת ישראל, והבחירה שגלנט עשה אתמול פוגעת בהם הרבה יותר מאשר מועילה".

ח"כ משה סעדה תקף את גלנט בחריפות: "מי שלא מסוגל – שיניח את המפתחות", אמר בריאיון לגלי ישראל. "מי שיעשה מעשה בנט –  ישלם את מחיר בנט. אני אומר לגלנט: אתה מנהיג, אז תפתור את המשבר במקום להיכנע לסרבנות. הוא הפך את הסרבנות לחלק משיח לגיטימי".

"שיקח אחריות", הוסיף סעדה. "הוא לא נבחר בזכות עצמו, אם היה רץ לבד היה מקבל כמה קולות בודדים, הוא נבחר בזכות האידאולוגיה".

שר התקשורת שלמה קרעי הגיב אמש על דבריו של גלנט: "אני מבקש סליחה ממצביעי הליכוד על שר הביטחון שלנו, שנכנע תחת לחץ השמאל. מדינת ישראל נמצאת בצומת היסטורי בין דמוקרטיה לדיקטטורה, ושר הביטחון שלה בוחר בדיקטטורה ונותן רוח גבית לסרבנות ולהפיכה צבאית. לא מבטלים את הכרעת העם בשביל ליטוף מהתקשורת והאליטה. זה לא דמוקרטי. אסור לאפשר זאת".

על פי הדיווח של פרשן חדשות 12, עמית סגל, גורמים בסביבת ראש הממשלה הבהירו כי אם גלנט יצביע בכנסת נגד הרפורמה, הוא לא יוכל להמשיך בתפקידו כשר הביטחון. נתניהו ייוועד בשעה 15:00 במשרדו עם ראשי הקואליציה.

חברי הכנסת יולי אדלשטיין ודוד ביטן הביעו אמש תמיכה בהצהרתו של שר הביטחון וקראו לעצור זמנית את החקיקה ולהיכנס להידברות מיידית. שר החקלאות אבי דיכטר קרא אף הוא, בשיחות סגורות, להקפיא את החקיקה עד לאחר יום העצמאות. עם זאת, על פי הדיווחים הבוקר מפי מקורביו, הוא יתמוך ברפורמה אם זו תובא השבוע לאישור הכנסת. גם ביטן צפוי להצביע בעד. ח"כ אלי דלל, שקרא בשבוע שעבר להפוגה בחקיקה על מנת להידבר, יתמוך בה בהצבעה בכנסת. 

בריאיון הבוקר לגלי צה"ל, נשאל אדלשטיין האם יצביע בעד הרפורמה, וענה: "כשלא שמעו בקול שלי בליכוד והתעלמו מהקריאות להידברות, לא הייתי בהצבעה על החוקים האלה בקריאה ראשונה. זה לא במקרה, אני מודה בכך. אני רגיל שמתקיים דיון, שומעים אחד את השני ובסופו של דבר מקבלים את ההחלטה הנכונה ולא רצים עם הראש בקיר. כך אני נוהג גם הפעם. אני רוצה קודם כל לראות מה מביאים, איך מביאים, מתי מביאים".

תגיות:יולי אדלשטייןאבי דיכטריואב גלנטהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה