חדשות בארץ

היועמ"שית נגד נתניהו: ההצהרה שלך הייתה בלתי חוקית, הפרת את פסיקת בג"ץ

גלי בהרב-מיארה הגיבה בחריפות על הצהרתו של ראש הממשלה כי הוא "נכנס לאירוע" בכל הקשור לחקיקת הרפורמה המשפטית: "עליך להימנע מכל עיסוק ביוזמות לשינויים במערכת המשפט, לרבות בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, שכן עיסוק בהן הוא פעולה בניגוד עניינים"

נתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:17)

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הגיבה הבוקר (שישי) בחריפות על הנאום שנשא אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לרפורמה המשפטית, במהלכו הצהיר כי הוא "נכנס לאירוע" כדי להוביל להידברות בנושא עם האופוזיציה. במכתב ששיגרה לנתניהו טענה בהרב-מיארה כי הצהרתו הייתה בלתי חוקית והפרה את פסיקת בג"ץ ביחס להסדר ניגוד העניינים שלו.

"בדברים שנשאת אמש התייחסת ליוזמות הנוגעות למערכת המשפט, ובפרט – הרכב הוועדה לבחירת שופטים, והודעת כי אתה עוסק כעת באופן ישיר ביוזמות אלו. בכך הפרת את פסיקת בית המשפט העליון לפיה בהיותך ראש הממשלה הנאשם בפלילים, עליך להימנע מנקיטת פעולות אשר מעוררות חשש סביר לקיומו של ניגוד עניינים בין האינטרסים האישיים שלך הנוגעים להליך הפלילי לבין תפקידך כראש ממשלה, ולשם כך לפעול בהתאם לחוות הדעת אשר ניתנה על ידי היועץ המשפטי לממשלה למניעת ניגוד עניינים. זאת, בנסיבות בהן בית משפט קבע שלפי הצהרותיך והסכמותיך נוצר גם השתק שיפוטי".

בהרב-מיארה הוסיפה: "במכתבי אליך מיום 1.2.2023 הנחיתי כי יישום המגבלות הקבועות בפסקי הדין ביחס ליוזמות העומדות על הפרק הנוגעות למערכת המשפט מוביל למסקנה כי עליך להימנע מעיסוק ישיר או עקיף ביוזמות אלו במסגרת תפקידך כראש הממשלה. האמור במכתבי מחייב אותך ותיקון החקיקה בעניין הנבצרות אינו פוטר אותך מחובה זו".

"אמש הודעת ברבים כי בכוונתך להפר את פסיקת בית המשפט העליון, ולפעול בניגוד לחוות דעת היועצת המשפטית לממשלה המחייבת אותך לפי פסיקה זו. המצב המשפטי הוא ברור: עליך להימנע מכל עיסוק ביוזמות לשינויים במערכת המשפט, לרבות בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, שכן עיסוק בהן הוא פעולה בניגוד עניינים. הצהרתך אמש וכל פעולה שתבוצע על ידך בניגוד לאמור היא בלתי חוקית ונגועה בניגוד עניינים".

מסביבת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "כל אדם בר דעת מבין שבעת הזאת של משבר לאומי בעל השלכות פנימיות וחיצוניות למדינת ישראל, ראש הממשלה חייב לפעול כדי לנסות להביא להסכמה לאומית רחבה ככל האפשר, למניעת אלימות ולהבטחת החוק והסדר והתפקוד השוטף של המדינה".

"ראש הממשלה נתניהו לא הפר שום פסיקה של בית המשפט העליון ושום הסדר ניגוד עניינים. להודעת ראש הממשלה אתמול אין שום השלכה על ענייניו האישיים. ממילא, ראש הממשלה נתניהו כבר הודיע לבית המשפט העליון, שאף שופט חדש שייבחר על ידי הוועדה לבחירת שופטים לא יטפל במישרין או בעקיפין בענייניו של ראש הממשלה".

שר התקשורת שלמה קרעי הגיב על מכתבה של בהרב-מיארה: "כמי שמונתה ומנוהלת על ידי גדעון סער וחבריו, ששנאת נתניהו מעבירה אותם על דעתם, את נגועה בניגוד עניינים חמור בכל הנוגע לעיסוק בראש הממשלה נתניהו. המצב המשפטי ברור: עלייך להימנע מכל עיסוק בנתניהו".

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, כתב: "מיליוני אזרחים הלכו לקלפיות והצביעו ברוב גדול לממשלת הימין בראשות נתניהו. מבחינת היועמש"ית נאום לאומה של ראש ממשלה נבחר בזמן שהמדינה נקרעת מבפנים – הוא לא חוקי. פשוט הזייה. היום ברור מתמיד מדוע הרפורמה המשפטית היא הדרך היחידה להחזיר את אמון הציבור במערכת המשפט".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר: "אחרי שהיועצת המשפטית לממשלה ניסתה להטיל עליי מגבלות, עכשיו היועצת המשפטית מאיימת על ראש ממשלת ישראל בפומבי ונותנת לו הוראות – זו הפיכה". 

"היועצת לא מסבירה למה היא פועלת בניגוד עניינים, כאשר חוק היועמ"שים קובע מפורשות קביעות לגביה. ניגוד עניינים שטוענת היועמ"שית נגד ראש הממשלה נתניהו, זה ניגוד העניינים שבו היא לוקה, וחרף זאת היא ממשיכה לפעול ולחלק הוראות ולנסות להלך אימים נגד הפוליטיקאים. אני מחזק את ידי ראש הממשלה לא להיכנע ליועצת המשפטית, ומכתבה של היועצת היא הוכחה נוספת למה צריך לפטר אותה".

בהצהרתו אמש הבהיר נתניהו כי הוא מתכוון לעסוק ברפורמה המשפטית: "לצערי, עד היום ידיי היו כבולות. הגענו למצב אבסורדי, שאם הייתי נכנס לאירוע הזה, כפי שהתפקיד שלי מחייב, איימו להוציא אותי כראש ממשלה לנבצרות. דבר שהיה מבטל את תוצאות הבחירות ואת רצונם של מיליוני אזרחים. זה דבר אבסורדי שלא ייתכן בדמוקרטיה מתוקנת. לכן הערב אני מודיע לכם, אזרחי ישראל, עד כאן. אני נכנס לאירוע. אני שם בצד כל שיקול אחר. למען העם שלנו, למען המדינה שלנו אני אעשה כל מה שביכולתי כדי להביא לפתרון. אעשה הכל, הכל, כדי להביא להרגעת הרוחות ולאיחוי הקרע בעם. כי אנשים אחים אנחנו".

תגיות:בנימין נתניהוגלי בהרב-מיארההרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה