חדשות בארץ

לקראת דרמה? נתניהו ימסור "הצהרה חשובה", גלנט יקרא לעצור את החקיקה

שר הביטחון צפוי לקרוא לעצירת חקיקת הרפורמה המשפטית. ראש הממשלה דחה בכמה שעות את נסיעתו ללונדון וימסור "הצהרה חשובה". רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, פרסמה הודעה חריגה בה קראה לפעול להשגת "הסכמה רחבה" בנוגע לחקיקה

גלנט, נתניהו ולוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גלנט, נתניהו ולוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי ימסור הערב (חמישי) בשעה 20:00 "הצהרה חשובה" ממשרד ראש הממשלה בירושלים. חצי שעה קודם לכן ימסור שר הביטחון יואב גלנט הצהרה, בה הוא צפוי לקרוא לעצירת חקיקת הרפורמה המשפטית ולהידברות עם האופוזיציה. בשל ההצהרה המתוכננת, דחה נתניהו את יציאתו ללונדון לשעה 04:00 לפנות בוקר.

על פי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", גלנט ניהל עם נתניהו "שיחות קשות" בהן הציג לו את ההשלכות המדאיגות של המשך החקיקה על ההתייצבות של אנשי מילואים לשירות וקרא לו לעצור אותה. נתניהו נפגש אמש עם הרמטכ"ל הרצי הלוי, ושמע ממנו על החשש מפני התרחבות תופעת הסרבנות במידה וקידום הרפורמה יימשך. עוד פורסם כי שר הביטחון נפגש עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שאמר לו כי אישור סופי של החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים יסכל כל אפשרות להידברות בין הצדדים.

גורם מדיני בכיר מתח ביקורת חריפה על שר הביטחון, ואמר לחדשות 14 כי "מאז שנכנס לתפקידו, גלנט משמש חותמת גומי של צה"ל. הוא בטוח שהוא רמטכ"ל על, ולא מבין שהוא קודם שר בממשלה. הוא קורס תחת הלחץ ואוכל את תרחיש האימים שמציירים לו בצבא".

בתוך כך, רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, פרסמה הודעה חריגה בה גינתה את האלימות נגד פוליטיקאים וקראה לפעול להשגת "הסכמה רחבה" בנוגע לחקיקה.

"מאז המצור האלים נגדי במספרה בתל אביב, לצערי האלימות נגד אישי ציבור רק מתגברת", אמרה נתניהו. "היום הותקף באלימות השר אבי דיכטר. בימים האחרונים הותקפו שרות ושרים נוספים מהליכוד - ניר ברקת, מיקי זוהר, מירי רגב - וכן חברות וחברי כנסת".

"בשבועות האחרונים נשמעים ומתפרסמים איומים לרצח ראש הממשלה, שלי ושל בנינו, של שרי הממשלה כמו יריב לוין ואיתמר בן גביר, ושל נציגי ציבור נוספים. אני מגנה בכל תוקף את ההסתה וההתקפות האלימות הללו, שאין להן שום מקום בקרבנו. אני קוראת לראשי האופוזיציה, שרובם נמנעו מלגנות את האירוע החמור בתל אביב נגדי, להוקיע את האלימות נגד אישי ציבור בטרם זה יהיה מאוחר מדי"

"כמו כן, אני מקווה שמשטרת ישראל, הפרקליטות והיועצת המשפטית לממשלה יפעלו בכל תוקף נגד מפירי החוק המסיתים והאלימים. יחד עם זאת אני יודעת שקומץ האנרכיסטים הקיצונים הללו אינם מייצגים את רוב אזרחי ישראל שמעוניינים בהידברות, באחדות ובפשרה. גם אני מייחלת לכך".

"לצערי, צפיתי אתמול בסרטון של אחד האנרכיסטים האלימים באותו לילה קשה בתל אביב. אותו מפגין אמר שהוא מצטער שלא הרגו אותי באותו ערב. אני מצידי, באותו אירוע, שוחחתי עם אנשי הביטחון שחילצו אותי. אמרתי להם שאני מקווה מאוד שאף אחד מן המפגינים לא נפגע".

"אסור לנו להגיע לשפיכות דמים, לאלימות ולהסתה, גם אם יש בינינו חילוקי דעות. אני קוראת לכולם להרגיע את הרוחות ולפעול יחד למען הסכמה רחבה בעם ישראל", סיכמה רעיית ראש הממשלה.

תגיות:יואב גלנטבנימין נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה