חדשות יהדות

רבני בני ברק: לא להיגרר לפרובוקציות. לא להתקרב לאזורי ההפגנות

מתכנני הפגנת השמאל מתכננים צעדה מקניון איילון לבני ברק, על מנת לעורר פרובוקציות בעיר ולייצר עימותים בין דתיים לחילונים. הגר"ג אדלשטיין: "לא לצאת לרחוב, ולא להשתתף בשום הפגנה"

  • א' ניסן התשפ"ג
(צילום: דוד כהן / פלאש 90)(צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

מארגני מחאת השמאל נגד הרפורמה המשפטית מתכננים צעדת ענק שתצעד הערב (חמישי) מקניון איילון לבני ברק, על מנת לעורר פרובוקציות ולגרור את הדתיים להפגנות.

מארגני המחאה מפרסמים על הסעות חינם מכמה מוקדים ברחבי הארץ לעבר מוקד הצעדה בבני ברק, הסעות שממומנות על ידי תורמים שמעוניינים ללבות את האש בעיר.

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין הורה לכל בחורי הישיבות בעיר להתרחק מההפגנות, ולא נהל עימם כל שיח. אלו דבריו: "באשר קמו באחרונה אנשים הרחוקים לדאבוננו מתורה ומקיום מצוותיה, בדברי מצה ומריבה על יושבי אוהל תלמידי הישיבות הק' שהן הם מקיימי עולם. "רחקו מהם ומהמונם ולא להיכנס עמהם בדברים בשום פנים ואופן, וח"ו מלצאת לרחובה של עיר ולהשתתף בשום הפגנה.

‏‏"ואדרבה, בימים אלו בהם יצאנו לחירות עולם ואין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה, יוסיפו חיזוק בעמלה של תורה ובשקידתה", הוסיף ראש הישיבה.

בעקבות קריאתו של הרב אדלשטיין, יצאו רבני העיר בני ברק בהוראה נחרצת שלא להתקרב לאזור ההפגנות. "באשר אנשי השמאל מתכננים הפגנה גדולה בעיר בני ברק, וכל מטרתם להתגרות ביראי השם, ואם יבאו החרדים לחזות במחזה ולהתעמת איתם, תהיה זו הצלחה להם. לכן אנו מודיעים על דעת מרן ראש הישיבה שליט"א, כי אסור לכל בן תורה ולכל בת חרדית להתקרב למקום זה, מלבד מה שיש בזה פירצה גדולה בחומת הצניעות והוא איסור גמור", לשון הודעת רבני העיר.

"אין להיגרר לעימות אתם כלל, האחריות על כל אחד ואחד מאתנו ולהזהיר גדולים על הקטנים שלא להתקרב למקומות התקהלותם. לא לענות להם מטוב ועד רע, ולא להיגרר לסביבתם ובוודאי שלא להתווכח עמם ולא לגרום חלילה לחילול השם.

"וזה לעומת זה, בשעה שהם נאספים ללחום ביראי השם, יש לנו להתחזק ולהתכנס באותה שעה בבתי מדרשות להרבות בתורה ובתפילה. והשם ית' ישמע שוועתנו ויחיש לנו את פדות נפשנו וישלח את משיח צדקנו ונזכה עוד השתא לאכול מן הזבחים ומין הפסחים", מסיימים רבני העיר את קריאתם הנחרצת.

תגיות:הרב גרשון אדלשטייןהפגנותבני ברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה