חדשות בארץ

"יום שיתוק לאומי": חסימות בתל אביב, שיבושים בנתב"ג, צמיגים בוערים באשדוד

מארגני הפגנות נגד הרפורמה המשפטית הכריזו היום על "יום שיתוק לאומי". המפגינים הבעירו צמיגים וחסמו את הכניסה לנמל אשדוד

  • א' ניסן התשפ"ג
(צילום: אריק מרמור / פלאש 90)(צילום: אריק מרמור / פלאש 90)
אא

המפגינים נגד הרפורמה המשפטית יוצאים היום (חמישי) ב"יום שיתוק לאומי", במסגרתו מתוכננת עליית מדרגה במחאות.

במהלך היום מתוכננות למעלה מ-150 הפגנות ברחבי הארץ שיכללו חסימות כבישים ושיבושים בנמל התעופה בן גוריון לקראת יציאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור מדיני בבריטניה.

סמך לנמל אשדוד הבעירו מפגינים צמיגים וחסמו את הכניסה הדרומית לנמל. מפגינים חסמו את רחוב קפלן בתל אביב לכיוון כביש איילון. הפגנה נוספת נערכת גם על מנחת מסוקים סמוך לביתו של ראש הממשלה בקיסריה

בנוסף התקיימה הבוקר הפגנה מול ביתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי בירושלים. מפגינים הגיעו גם לביתו של השר יואב קיש, שם התחוללו עימותים בין המשטרה לטייסי מילואים. ארבעה מהם עוכבו לחקירה ואחד נעצר.

כן מתוכננות הפגנות מול בית ראש הממשלה ברחוב עזה, מול משכן הכנסת, בנתב"ג, מול ביתו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בתל אביב, מול ביתו של של יו"ר ועדת הכספים משה גפני בבני ברק, מול ביתו של השר יריב לוין במודיעין, ומול ביתו של השר ניר ברקת בירושלים.

המפגינים מתכננים צעדת מחאה שתצא מרמת גן לכיוון בבני ברק. הצעדה צפויה להתחיל ב-19:00, אך רחובות מרכזיים בבני ברק ייחסמו לתנועה החל מ-18:00, למרות התנגדות העירייה. למקום מתכננים להגיע פעילי ארגוני להט"ב שמבקשים להניף בעיר את דגליהם.

רבני בני ברק פרסמו הבוקר קריאה בכל העיתונות החרדית, בו הם קוראים לכל התושבים שלא להגיע למקום, ולא ליפול לידיהם.

"באשר אנשי השמאל מתכננים הפגנה גדולה בעיר בני ברק, וכל מטרתם להתגרות ביראי השם, ואם יבאו החרדים לחזות במחזה ולהתעמת איתם, תהיה זו הצלחה להם. לכן אנו מודיעים על דעת מרן ראש הישיבה שליט"א, כי אסור לכל בן תורה ולכל בת חרדית להתקרב למקום זה, מלבד מה שיש בזה פירצה גדולה בחומת הצניעות והוא איסור גמור", לשון הודעת רבני העיר.

"אין להיגרר לעימות אתם כלל, האחריות על כל אחד ואחד מאתנו ולהזהיר גדולים על הקטנים שלא להתקרב למקומות התקהלותם. לא לענות להם מטוב ועד רע, ולא להיגרר לסביבתם ובוודאי שלא להתווכח עמם ולא לגרום חלילה לחילול השם.

"וזה לעומת זה, בשעה שהם נאספים ללחום ביראי השם, יש לנו להתחזק ולהתכנס באותה שעה בבתי מדרשות להרבות בתורה ובתפילה. והשם ית' ישמע שוועתנו ויחיש לנו את פדות נפשנו וישלח את משיח צדקנו ונזכה עוד השתא לאכול מן הזבחים ומין הפסחים", מסיימים רבני העיר את קריאתם הנחרצת.

תגיות:הפגנותהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה