חדשות כלכלה

החל מהחודש הבא: שכר המינימום יעלה

שר העבודה יואב בן צור חתם על העלאת שכר המינימום. החל מה-1 באפריל יעמוד השכר המינימלי לחודש על 5,571 שקלים: "יום בשורה עבור אזרחי ישראל"

  • כ"ט אדר התשפ"ג||עודכן
(תמונה: shutterstock)(תמונה: shutterstock)
אא

שר העבודה יואב בן צור חתם היום (רביעי) על העלאת שכר המינימום, כשהחל מה-1 באפריל יעמוד גובה שכר המינימום לחודש על סך 5,571.75 שקלים לעומת 5,300 שקלים עד היום.

לגבי עובדים שעתיים, לפי צו ההרחבה בדבר קיצור שבוע עבודה ל-42 שעות, שכר המינימום לשעה לא יפחת מ-30.61 שקלים לשעה.

חוק שכר מינימום מחשב את השכר לשעה על בסיס 186 שעות, ולכן תשלום שכר לשעה שהוא פחות מ-29.95 שקלים ייחשב כעבירה פלילית והפרה מינהלית שתיאכף על ידי משרד העבודה.

חתימת השר נעשתה בהמלצתה של הממונה הראשית על יחסי עבודה במשק במשרד העבודה, עו"ד רבקה ורבנר.

"זוהי בשורה אדירה עבור אזרחי ישראל", מסר בן צור. "העלאת שכר המינימום זו רק תחילת הדרך בצעדים המשמעותיים שנפעל למען העובדים בישראל. משרד העבודה ימשיך לחזק את שכרם ומעמדם של העובדים במשק מהאוכלוסיות המוחלשות".

עקבו אחרינו ב-News
תגיות ועדכונים:

שואב שוטף, תכשיט יהלומים, ריהוט ב-₪5,000. הצטרפו להפצת עלוני הידברות וזכו בפרסים. לחצו כאן >> 

כל תוכן חדש של הידברות ישר למייל שלך

כתובת המייל שלך נוספה לרשימת התפוצה

זמני היום

01:03
י"ד חשון התשפ"ז
בקרוב·עלות השחר04:37
  • הנץ החמה05:50
  • סוף זמן ק"ש08:36
  • חצות היום11:23
  • שקיעה16:56
כל זמני היום