חם ברשת

’אני לא צריך לבנות ולשפץ לכם’: סערה ברשת בעקבות עימות של חולדאי עם תלמיד 

עימות סוער התחולל היום (ד') בבית ספר תיכון 'סינגאלובסקי' בדרום תל אביב, שאליו הגיע ראש העיר רון חולדאי - כדי להרצות לתלמידים על 'זכויות אדם'. אבירם מלכי, התלמיד שעמו התעמת ראש העיר סיפר כי הוא כינה אותו ואת חבריו 'בריונים' ואמר כי הוא משקיע בכוונה תחילה רק בצפון תל אביב. מקומם, כבר אמרנו?

אא

עימות סוער התחולל היום (ד') בבית ספר תיכון 'סינגאלובסקי' בדרום תל אביב, שאליו הגיע ראש העיר רון חולדאי - כדי להרצות לתלמידים על 'זכויות אדם'. 

אבירם מלכי, התלמיד שעמו התעמת ראש העיר, סיפר כי הכל התחיל משאלה שהעז לשאול את ראש העיר. "הוא הגיע לעשות לנו הרצאה, ושאלתי אותו למה הוא לא משקיע גם בדרום תל אביב בדיוק כמו בצפון, והוא השיב שהוא מעדיף להשקיע בצפון תל אביב, ואמר 'אני לא צריך לבנות ולשפץ לכם את הבתים'". 

דיון סוער שהתפתח ביניהם וצולם במצלמה של אחד התלמידים, הגיע לאולפן החדשות של ערוץ 14 - שם נראה ראש העיר כשהוא מכנה את מלכי וחבריו בשם 'בריונים', כשצעקו לעברו על אמירה מקוממת אחרת שלו - "אני לא אשם שלהורים שלכם אין כסף לעבור לצפון". על רקע הדברים הללו, כמעט מצחיק לציין כי מטרת הביקור של חולדאי  הייתה הרצאה על "זכויות אדם" - מסורת בה הוא נוהג מדי שנה, עבור תלמידים בני 18.

כשסיפר על התקרית להוריו, אמו החליטה לכתוב על כך פוסט ברשתות החברתיות, וכך למעשה הסיפור יצא לתקשורת. 

בעקבות הדליפה התראיין מלכי למנחה נוה דרומי, שם אמר את הדברים הבאים: "ראש העיר אמר לנו שבגלל הבחירה של ההורים שלנו בימין, המדינה נראית כמו שהיא נראית. כששאלתי אותו למה הוא לא משקיע גם בדרום, הוא אמר לי שהוא לא צריך לבנות ולשפץ לנו  את הבתים. אמרתי לו: 'לא לבנות ולשפץ, מה עם התשתיות? במקום לענות, הוא אמר: 'כנראה אין להורים שלך כסף לקנות דירה בצפון'".

לדברי מלכי, למרות הדברים הקשים הללו, סגל המורים שעמד כל העת מן הצד והקשיב לאמירות של חולדאי - לא פצה את פיו, ולא הגיב. "כשרציתי להגיב לו, הוא אמר לי 'תשב בשקט', ואחרי שהוא אמר את זה, החלטתי להגיב לו כדי לא לתת לו לזלזל בי. לא הבנתי למה לו להגיד את זה, ומאיפה הלגיטימציה לדבר ככה לתלמיד ששאל אותו שאלה לגיטימית לגמרי".

אז מדוע ראש עיר בישראל מתנהג ככה? "מבחינתו, הפריעו לו ולא נתנו לו לדבר", ציינה המנחה בראיון, אך מלכי הכחיש בתוקף: "זה מה שהוא אומר. יותר נכון שהוא השתיק אותנו, ולא נתן לנו לדבר ולהביע את דעתנו".

כתבות נוספות בנושא:

חם בטוויטר I הרשת כועסת על רון חולדאי, בעקבות העימות עם התלמיד מדרום תל אביב

תגיות:רון חולדאיסערהעימותתלמידתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה