חם ברשת

הרשת דומעת: אביה נפטר וחבריה לכיתה צוחקים עליה. זה מה שעשה בחור שאכפת לו

"אני אירק על הקבר של אבא שלך", "זה שאבא שלך מת, לא הופך אותך למלכה" - אלו רק חלק מהמשפטים הרעים שאומרים לה בני כיתתה של ילדה בת 13 בשם ליה, שאביה נפטר לפני חצי שנה. בחור שאכפת לו החליט לכתוב על כך פוסט אמיץ ברשתות החברתיות, והרשת לא נשארה אדישה 

אא

נדמה שהשסע העמוק בעם התחיל דווקא מהילדים ומהחרם שהם עוברים בבתי הספר, למרות הצעקה של ההורים: ליה בת ה-13 היא רק אחת מאלפי ילדים במדינת ישראל של שנת 2023, שחווה התעללות בבית ספרה - זאת למרות שכל התלמידים יודעים שאביה נפטר. 

"אני אירק על הקבר של אבא שלך", "זה שאבא שלך מת, לא הופך אותך למלכה" - אלו רק חלק מהמשפטים הרעים שאומרים לה בני כיתתה. 

מי שכתב על כך פוסט הוא בחור בשם אליסף עזרא, שמצבה של ליה הכאיב לו, ובצדק. "לפני חצי שנה ליה בת ה-13, איבדה את אבא שלה. היא חווה כרגע את התקופה הכי קשה בחיים שלה. היא ברצפה ובמקום שחברי הכיתה שלה ירימו אותה, הם רק מורידים אותה לתהום שעשויה שנאה, עם מילים רעות ואיחולים שלא מאחלים, נקודה.

"ליה מספרת ש'זו תקופה לא פשוטה ולא נחמדה. הילדים צוחקים על הנושא עם אבא וגם על מבנה הגוף והשיער שלי. אני לא יכולה לסבול את החיים שלי, בקושי רוצה לחיות. חצי שנה עברה מאז שאבא שלי נפטר והקושי לא נגמר. הילדים מהכיתה שלי רק צוחקים עליי ויורדים עליי. בא לי לצרוח אבל אני לא מצליחה להגיב, אני פשוט קופאת ונכנסת להתקף חרדה'.

"ילדה בת 13 לא יכולה לסבול את החיים שלה, בקושי רוצה לחיות, אתם קולטים? אלו המילים שלה, לא שלי. אני לא מבין, אנחנו מגדלים ילדים או מפלצות? מה קורה פה? איפה המחנכת? איפה המנהלת? למה מחכים? שעוד ילד יתאבד? ילדה בת 13 הולכת בהפסקה לכיתה אחרת כי הכיתה שלה מטביעה אותה באוקיינוס של רוע, במקום לתת לה אוויר לנשימה. איך אפשר לנשום ככה, כשהאוויר שאתה נושם מזוהם כל כך? בעל כורחך אתה נחנק, מדמעות או מבדידות.

"אמא של ליה ביקשה להעביר אותה כיתה, אבל אין מקום בכיתות אחרות. אמא של ליה, שעוסקת באימון וטיפול רגשי, ביקשה לנאום בפני ילדי הכיתה, אבל ההצעה שלה נפלה על אוזניים ערלות".

בנקודה זו כותב עזרא כי כנראה שלבית הספר יותר חשוב ללמד את התלמידים עוד ועוד אלגברה, מאשר להכניס להם קצת ערכים של 'ואהבת לרעך כמוך'. ואז, מה זה משנה אם הילד יוציא 100 במתמטיקה כל עוד הוא פוגע בילד אחר?, מזדעק עזרא. "תפסיקו להיות בית חרושת לציונים. מספיק לייצר תלמידים טובים. תייצרו בני אדם טובים".

עזרא ממשיך ומבקש מכל מי שקורא את הפוסט, להרעיף על ליה אהבת חינם, כדי שהיא תדע שהיא לא לבד בעולם, אף פעם, כי "לאף ילדה בת 13 לא מגיע לעבור את מה שהיא עוברת כרגע. תראו לה אהבה", סיכם. 

ואיך הגיבו הגולשים? לפניכם כמה מהתגובות היותר מרגשות שמצאנו:

 

תגיות:ילדהאהבת ישראלפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה