חדשות בארץ

החל מהקיץ הקרוב: פיילוט לרחצה נפרדת במעיינות רשות הטבע והגנים

השרה להגנת הסביבה בפיילוט המבקש לאפשר לציבור שומר ההלכה ליהנות מרחצה נפרדת באתרי רשות הטבע והגנים. כל הפרטים

  • כ"ט אדר התשפ"ג
הסחנה (צילום: ענת הרמוני / פלאש 90)הסחנה (צילום: ענת הרמוני / פלאש 90)
אא

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן מגבשת פיילוט לרחצה נפרדת במעיינות רשות הטבע והגנים – כך פורסם לראשונה אתמול (שלישי) ב"ישראל היום".

על פי הפרסום, הפיילוט יחל לפעול בחודשי הקיץ הקרובים, ובמסגרתו תתאפשר רחצה נפרדת רק בשני מעיינות: בדרום - עין צוקים הסמוך לים המלח; ובצפון - בגן השלושה (הסחנה) הסמוך לבית שאן.

על פי המתווה, השעות הנפרדות לרחצה יהיו רק לאחר שעות הרחצה בשני המעיינות. רוב אתרי רשות הטבע והגנים נסגרים כיום בשעה 17:00, והרחצה הנפרדת תפעל רק לאחר מכן, מהשעה 18:00 עד 21:00 או עד 22:00.

מדובר במהלך שבא בהמשך להצעת החוק של ח"כ משה גפני, שביקש לעגן בחקיקה 15% משעות הפעילות לרחצה נפרדת. הפיילוט אמור לאפשר לציבור השומר על ההלכה ליהנות מרחצה באתרי הטבע והגנים.

כאמור, סילמן מבקשת בפיילוט לתת מענה לאוכלוסייה החרדית - אך מעבר לשעות הפעילות, מטעם משרד הגנת הסביבה יחד עם רשות הטבע והגנים.

סילמן מסרה: "משאבי הטבע שייכים לכולם. לכן, כחלק מהמדיניות עם כניסתי למשרד, שמנו דגש על יצירתיות ועל מציאת הפתרונות והדרכים להנגשת אתרי הטבע והשטחים הציבוריים לכלל הציבורים בישראל, ובכללם גם המגזר החרדי.

"הפיילוט שאותו אנו מעוניינים לבחון בקיץ הקרוב יפעל מעבר לזמני הביקור, ויאפשר גם לציבורים נוספים ליהנות מגישה למשאבי הטבע והמעיינות שאליהם לא נכנסו עד היום בשל אורח חייהם, וכל זאת מבלי לפגוע בשעות הפעילות של כלל האוכלוסייה", לשון סילמן.

תגיות:רשות הטבע והגניםרחצה נפרדת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה