חדשות בארץ

כמעט לינץ’ בשתיים בלילה: בחור ישיבה שחיכה לאוטובוס - הותקף על ידי בדואים

פקח בדואי וחבריו התעללו בבחור ישיבה שבסך הכל ביקש להגיע לישיבתו שבנתיבות. הפקח סימן לנהג שלא יעצור בתחנה, וכשאוטובוס אחר הגיע - הפקח וחבריו עלו איתו והציקו לו גם שם

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

זה קרה לפני שבועיים לערך. 

בחור ישיבה שהיה בדרכו לישיבתו בשעת לילה מאוחרת - חיכה לתומו לאוטובוס לנתיבות, בתחנת צומת לטרון שבדרום (סמוך ליישוב הבדואי רהט).

במקום עמדו באותו זמן גם פקח מהמגזר הבדואי, ביחד עם חבריו. חבריו של הפקח צחקו על הבחור, וקיללו אותו - אך הוא לא התייחס. 

בשלב מסוים, הגיע האוטובוס שלו לתחנה והוא שמח בלבו על כך שעוד רגע כבר יהיה רחוק מהם - אלא שאז, למרבה הזעזוע, הפקח סימן בידו לנהג האוטובוס כי הוא יכול להמשיך לנסוע. 

עורך הדין חיים בלייכר מארגון 'חוננו' שאליו הגיע המקרה - פנה למפקד מחוז דרום של המשטרה, בבקשה לעצור במיידית את תוקפיו של בחור הישיבה. כך סיפר עורך הדין את השתלשלות האירועים ששמע מהבחור: "מרשי הינו תלמיד ישיבה אשר חזר מירושלים לנתיבות וחיכה לאוטובוס בצומת לטרון, בשעת לילה מאוחרת. במקום עמד פקח תנועה יחד עם עוד כמה חבריו - מהמגזר הבדואי. מרשי ניגש לשאול אותו האם האוטובוס עבר, והלה השיב בשלילה תוך שהוא צוחק. לאחר מספר דקות הגיע האוטובוס ומרשי התכוון לעלות, אך לתדהמתו הרבה הפקח סימן לנהג האוטובוס להמשיך בנסיעה ולא לעצור למרשי".

כששאל אותו מדוע עשה כך, השיב הפקח כי הוא דווקא סימן לנהג לעצור - זאת למרות שבחור הישיבה ראה במו עיניו שהוא סימן לנהג להמשיך לנסוע. "מרשי טען כלפיו שהוא משקר אך הוא צחק. מרשי נאלץ להמתין לקו אחר אשר נוסע לאופקים, וכאשר עלה עליו עלו עימו בני המיעוטים".

וגם שם, בתוך האוטובוס, המשיכו ההצקות. 

בשלב מסוים יורד הבחור בצומת בית קמה, אך הפקח וחבריו - שישה בני מיעוטים - יורדים ביחד עמו. השעה הייתה 2:00 בלילה, והתחנה שבה ירד הייתה ריקה מאדם ושוממה. 

בשלב זה הערבים מתחילים לקלל אותו במילים 'יהודי מסריח', כששניים מהם עומדים משני צדיו ודורשים ממנו במבט מאיים להתנצל על כך שאמר כי חברם הפקח שיקר - כל זה בזמן שהפקח בעצמו בועט בו, מעקם את ידו, סוטר על פניו ומקלל אותו. בחסדי ה' יתברך, הבחור הצליח בדרך לא דרך להימלט משם ולהתקשר למשטרה כדי לדווח על תקיפה. 

רק כשהוא הגיע לנתיבות, הוא ניגש להגיש תלונה. 

"יש לי תחושות מאוד קשות מאז התקיפה", מספר הבחור על רגעי האימה בהם עבר כמעט לינץ', ומודה על הנס שהשם עשה לו כשניצל מציפורני הרשעים. "הם יכלו לרצוח אותי, זה פיגוע לכל דבר. ערבים שתוקפים בצורה כזו, השלב הבא הוא לבצע פיגוע. הם תקפו אותי בגלל שאני יהודי, והרגשתי שאני בלינץ'. שעוד רגע עושים בי טבח".

שבועיים עברו כאמור מאז המקרה, והתוקפים עדיין לא נעצרו. את זעמו מביע הבחור באמצעות עורך דינו: "המשטרה בורחת מהעיסוק בתיק שלי ומורחת את החקירה. למה אין התקדמות? אני מרגיש שהמשטרה חותרת למסמס את התיק ולסגור אותו".

ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד לנטען, מיד עם קבלת הדיווח הגיעו שוטרים למקום ונפתחה חקירה שבוצעה ביסודיות ומקצועיות, תוך גביית עדויות לרבות חקירה של החשוד שמעצרו הוארך מעת לעת. לאחר בחינת התיק, התיק הועבר לעיון והחלטת התביעות".

תגיות:אוטובוסבדואים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה