חדשות יהדות

"איש לא קם ומוחה": שר הדתות מזדעק על חילול הקודש בתצוגת האופנה בתל אביב 

צופות עינינו בכאב על ביזוי קודשי ישראל: שר הדתות מזדעק על חילול הקודש בתצוגת אופנה שנערכה אתמול

אא

סערה רבתי ברשת בעקבות טלית ארוכה ו'צבעונית' שהוצגה לראווה בשבוע האופנה בתל אביב. 

אנשי מפתח בחברה הישראלית, משפיענים ומובילי דעה, צעדו באין מפריע עם בגדים שמאחוריהם אג'נדה שלימה, שמייצגת את דעותיהם. את הזעם עליו, ובצדק - הרוויח מארגן האירוע ביושר רב, לאחר שצעד על המסלול עם טלית ארוכה כגלימה שנגררה על הרצפה בביזיון, מבלי שאיש מהנוכחים יקום וימחה על העוול. סממן נוסף שהיה על הטלית הוא בד שמזכיר כעין כיסוי פרוכת. 

"זה חוסר כבוד משווע לדת ולדתיים", סערה הרשת בשלל תגובות משמיצות נגד האקט והיוזמה המחפירה. 

שר הדתות, מיכאל מלכיאלי, תקף באופן שאינו משתמע לשני פנים כשאמר כי זהו ביזוי של קדשי היהדות. "טלית היא אחד הסממנים הקדושים לעם היהודי. בדורות הקודמים אנשים חירפו נפשם לשמור עליה, וכאן מבזים וגוררים אותה על הרצפה מול קהל רב - כאילו מדובר באיזה בגד, ואיש לא קם ומוחה כנגד זה", אמר. 

"מסכנים, אין לכם פחד מבורא עולם", כתבה אחת התגובות, כשעוד ועוד תגובות מצטרפות אליה בזו  אחר זו. "אוי למי שמבזה את הסמל הקדוש", "מזעזע, איך אתם לא מתביישים" ועוד. 

לא מעט בגדים שהוצגו בתצוגת האופנה - נשאו איתם מסר פוליטי נוקב על רקע הרפורמה המשפטית: ראש עיריית תל אביב צעד בגאון עם חליפה שעליה הדפס עם המילים 'אדם לאדם אדם', והזמר עברי לידר צעד עם בגד בצורת קלפי שעליו הכיתוב 'חופשי בארצנו'. 

"לא צריך ראייה אומנותית רחבה כדי להבין שהאופנה הופקעה מאוהביה שבאו לחגוג את היצירתיות, והפכה בתצוגה זו למפגן בוטה, חסר מעוף ופוליטי לחלוטין, שבו כל אדם שאינו  מסכים עם תנועת המחאה, מודר אוטומטית ממדורת השבט האומנותית והתרבותית הישראלית, וכל מי שסמלי היהדות והמדינה יקרים לו - מרגיש מבוזה בשמה", כך כתבה אשת התקשורת הדתייה אריאלה רבי בטור ל'ישראל היום'.

לדאבון לבה, רבי נכחה באירוע והתאכזבה עמוקות. "לא ראיתי יצירתיות, אמירה מעניינת או אסתטיקה בעיצוב הבגד, הגורמת למחשבה", היא ממשיכה ומתארת. "אלא עדר אנשים זהים שחושבים אותו הדבר.

"לא ראיתי הבאת הגוונים היפים והשונים של החברה הישראלית, אלא מחיקה בוטה של ציבור גדול ומשמעותי שחושב אחרת וגם הצביע אחרת. 

"לא ראיתי מסר דמוקרטי של דעות שונות וסובלנות לאחר, אלא מסר כפייתי שיש דעה אחת והיא הנכונה בתעשיית האופנה וכולם צריכים להתיישר על פיה, ושסובלנות היא רק כשהאחר מסכים לדעתי", סיכמה. 

תגיות:טליתקודשסערהמוטי רייף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה