ונשמרתם

עשרות אנשים ’נפלו בפח’: ארגון הבריאות מזהיר מפני בוטוקס לקיבה

רופא ישראלי מזהיר: אל תיסעו לטורקיה כדי לקבל זריקות בוטוקס לקיבה

אא

ארגון הבריאות האירופאי הוציא לאחרונה אזהרה חמורה מפני שיטת הרזיה מהירה בשם 'בוטוקס קיבה', לאחר 67 מקרים שבהם אנשים שעברו את ההליך בטורקיה - חלו בצורה מסוכנת. 

הסכנה בהליך, המכונה גם 'בוטוליזם' היא עצם ההרעלה שעשויה להיגרם מהבוטוקס, אותו חומר שבו משתמשים רופאים רבים לצורכי רפואה וקוסמטיקה, ולמעשה גורם לשרירים מסוימים בגוף 'להשתתק'. 

הסיכון הגדול שבשימוש בבוטוקס הוא הכמות שאותה מזריקים לגוף. אם המינון גדול מדי או באזור בלתי ראוי כמו הקיבה, הוא עלול לחולל בעיות. 

ד"ר רז הגואל, מנהל המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה, אומר כי הרפואה מכירה בבוטוקס לצרכים אסתטיים, אך לא רק. כשההזרקה של הבוטוקס נעשית בקיבה, המטרה היא להרפות את שרירי הסוגר של הקיבה, באופן כזה שיגרום למנותח להרגיש שובע ולא לרצות לחשוב על אוכל כל הזמן. 

אם יודעים איך לעשות זאת, השיטה אמורה לעבוד, אך אם מגיעים למקום שמתיימר להציג עצמו כמקצועי אך הוא לא - כאן יכולות להתחיל הבעיות וכך למעשה הסתיים סיפורם של המטופלים שנסעו להזריק בוטוקס בטורקיה, מתוך מחשבה שהם ירזו תוך זמן קצר. 

הטיפול נעשה אמנם בבית חולים פרטי בטורקיה, אך כנראה כזה שלא קיבל אישור להזריק בקיבה - פשוט משום שעד כה לא ידוע על מקום שבאמת קיבל אישור כזה. "על פי הידיעה שפורסמה, הרופאים הזריקו יותר מדי מהבוטוקס לקיבה, וזה מסוכן כי הבוטוקס יכול לצאת מהקיבה ולזלוג למקומות אחרים בגוף. אם זה מה שקרה, הרי שזה יכול לשתק שרירים אחרים במקום אלו שתכננו שהוא ישתק או להרעיל מקומות בגוף. למיטב ידיעתי, טיפול בוטוקס לתוך הקיבה אינו מאושר בשום מקום אחר בעולם"

ד"ר הגואל מדגיש ואומר כי קיימות שיטות אחרות לירידה במשקל, כמו גם זריקות למטרה זו, אך הוא "ממליץ שלא למהר לעלות על המטוס לטורקיה, אלא להתייעץ עם רופאים מוסמכים בתחום שאולי יוכלו לעזור לכם".

תגיות:קיבהונשמרתםבוטוקס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה