העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה פרסם הבוקר (שני) פרטים חדשים על חיסולו של מהנדס הג'יהאד האיסאלמי עלי רמזי אל-אסוד שנורה למוות אתמול בשעה 8:00 בבוקר בסוריה.

לפי הדיווח, עלי רמזי אל-אסווד בן ה-31, נפגע מ-10 כדורים מתוך יותר מ-30 שנורו לעברו בעת שעמד להיכנס למכוניתו. עוד דווח כי הוא אף נדקר בסכין משוננת בעודו שרוע על הקרקע, ככל הנראה בניסיון לוודא את מותו.

אל-אסווד מת מפצעיו וגופתו הועברה לנתיחה בבית החולים בדמשק. המקלעים שהוצאו ממנה שייכים לפי הדיווח למקלעים בינוניים שמיועדים להתנקשות.

ערוץ אל-מיאדין הלבנוני דיווח אתמול כי "שיטת החיסול דומה למבצעים קודמים שהתרחשו בזירה הסורית והלבנונית, בין אם מבחינת הנשק שבו נעשה שימוש ואם בשיטת החיסול" וכי חקירת ההתנקשות נמשכת ובה מעורב יותר מגורם אחד. אסווד מכונה בג'יהאד האסלאמי "המפקד המהנדס". עוד נכתב כי "הייתה לו תרומה לפיתוח היכולות הטכניות של הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי".

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי טענה אתמול לאחר החיסול כי "טביעות האצבע הן של האויב הציוני", והבטיח לנקום זאת.

החיסול אירע כשבוע לאחר הפיגוע במגידו, שבוצע באמצעות מטען שהניח מחבל חמוש שחצה את הגבול מלבנון. גורמים ביטחוניים אמרו כי הם לא שוללים את האפשרות שחיזבאללה היה מעורב בפיגוע, ושר הביטחון יואב גלנט איים כי האחראים לו יישאו באחריות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת הממשלה: "כוחותינו פועלים מסביב לשעון כדי לבוא חשבון עם המחבלים ולסכל תשתיות טרור. עשרות מחבלים חוסלו בחודש האחרון, רבים אחרים נעצרו".