הידברות לנוער

הידברות לנוער: איך מוצאים חברים חדשים? 7 רעיונות שירעננו את חיי החברה שלכם

מרגישים בדידות? רוצים להגדיל את מעגל החברים? אתם לא לבד בסיפור הזה. בני נוער רבים חווים קושי ביצירת קשרים חברתיים, אך מעוניינים להרחיב את המעגל החברתי בחייהם. איך עושים את זה? 7 עצות ליצירת חיי חברה חדשים

  • כ"ז אדר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"היה לנו טיול מבית הספר, ואף אחד לא ישב לידי באוטובוס. הרגשתי לבד"; "אין לי חברים, וכולם כבר סגורים בתוך החבורות שלהם"; "אין לי מי להיות בהפסקות, אז לפעמים אני מעביר את ההפסקה בתוך תא השירותים". אלו הן רק כמה דוגמאות בודדות לשיתופים אישיים של בני נוער החווים מצוקה חברתית.

במחקר ארצי שנערך מטעם 'תכנית המחקר הבינלאומי על רווחתם ובריאותם של בני נוער, בית הספר לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן' ובחסות משרד הבריאות, נמצא ששליש מהתלמידים בישראל חוו בדידות חברתית במסגרת בית הספר, כאשר תלמידים אחרים לא רצו לבלות איתם והם מצאו את עצמם לבד. בדידות חברתית היא תחושה רווחת בקרב ילדים ובני נוער, המעוניינים ליצור קשרים חברתיים. אז מה עושים? הנה כמה רעיונות, שיעזרו לכם להכניס חברויות חדשות ומרעננות אל חייכם.

1. אל תירתעו מלהיכנס לתוך חבורה קיימת. שימרו על הכוונת חבר'ה שנראים לכם ידידותיים ופתוחים, וכשהם מנהלים בניהם שיחה השתלבו לתוכה בצורה זורמת, קלילה וטבעית. הדרך הנכונה להשתלב לתוך שיחה פעילה היא לפתוח במשפט שמשקף את הדעה המדוברת, כלומר לא לסתור או להתווכח על הדברים שנאמרו.

2. החמיאו לאחר בעניין מסוים, כמו פריט לבוש או משהו שהוא אמר במהלך השיעור, ואז שאלו שאלה שקשורה לאותו עניין. המשיכו להתעניין באנשים שנמצאים מולך, ולדבר עליהם. זכרו את הכלל: אנשים אוהבים לדבר על עצמם ושמתעניינים בהם. רוצו על זה.

3. פתחו מודעות למה שאתם משדרים לסביבה. יש אנשים שבלי שום פעולה יזומה מצידם מושכים אליהם חברה, וזה בגלל שמה שהם משדרים גורם לסביבה להימשך אליהם. חייכו הרבה – אנשים אוהבים אנשים שמחים. היראו זמינים ונגישים – אל תשבו בהפסקות עם אוזניות תחובות לאוזניים שלכם, או שקועים באיזשהו עיסוק. שדרו רוגע – אל תילחצו מהעניין החברתי, היראו בטוחים בעצמכם ומשוחררים. היו טבעיים ומי שאתם. חוש הומור – אם יש לכם אמירה שנונה, אל תשמרו אותה לעצמכם. אנשים אוהבים לצחוק.

4. דרך מעולה להכיר חברים נוספים היא להשתמש במעגל החברתי הקיים בחייכם, ולהכיר דרכו אנשים חדשים. בן דוד שלך נפגש עם חברים? שאל אותו אם תוכל להצטרף. חבר שלך נפגש עם חברים שכנים למשחק בחוץ? בדוק מולו אם תוכל גם להגיע. 

5. עשו פעילויות חדשות שיכניסו אתכם למעגלים חברתיים חדשים, כמו: חוגים חדשים, לימוד במרכזי קירוב למתחזקים צעירים, פעילויות התנדבותיות, משחקי ספורט קבוצתיים בשכונה ועוד.

6. היו חברתיים ויוזמים. קל יותר לגשת לאנשים שנמצאים גם הם לבדים, או כאלה שנראים לכם ידידותיים ונחמדים. פתחו בנושא שיחה משותף, כמו איזשהו עניין שקשור ללימודים, ומשם המשיכו לתת לשיחה לזרום בניכם.

7. קחו יוזמה וארגנו מפגש חברתי בביתכם ישר אחרי בית ספר עם פיצות, קולה וכמה משחקי חברה. הזמינו 4-5 חבר'ה, והשאר היסטוריה.

תגיות:עין הרעהידברות לנוער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה