חדשות בארץ

ראשי מפלגות הקואליציה החליטו: חקיקת תיקון הרכב הוועדה לבחירת שופטים תושלם עד פסח

ראשי מפלגות הקואליציה החליטו להשלים את חקיקת תיקון הרכב הוועדה לבחירת שופטים עד סוף מושב החורף, במהלך השבועיים הקרובים

  • כ"ז אדר התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ראשי מפלגות הקואליציה החליטו הלילה (שני), לאחר דיון שנמשך שעות ארוכות, כי חקיקת הרכב הוועדה לבחירת שופטים תושלם עד סוף מושב החורף.

ראשי המפלגות סיכמו ביניהם על הנקודות הבאות, שיובאו לאישור הסיעות:

1. חקיקת התיקון ביחס להרכב הוועדה לבחירת שופטים תושלם עד תום המושב הנוכחי, לפני חג הפסח, על בסיס ההרכב שהוצג היום בועדת חוקה.

ההצעה שתובא לאישור תביא לשינוי היסטורי ומהותי בוועדה לבחירת שופטים: "תיקון עוול היסטורי: לראשונה יבוטל הווטו האוטומטי של השופטים בוועדה לבחירת שופטים כך שיתאפשר איזון וגיוון בהרכב בית המשפט העליון. נציגי לשכת עורכי הדין יוצאו מהועדה".

2. שאר סעיפי החקיקה של הרפורמה המשפטית יובאו לאישור עם תחילת מושב הקיץ של הכנסת, בתום הפגרה.

3. ראשי מפלגות הקואליציה קוראים לאופוזיציה לנצל את תקופת הפגרה שנמשכת כחודש, שבה לא ניתן לקיים את הליכי החקיקה בכנסת, על מנת לקיים הידברות אמיתית לצורך הגעה להבנות ביחס לסעיפי החקיקה שיובאו לאישור לאחר הפגרה.

4. אנו מושיטים יד לכל מי שבאמת חשובה לו אחדות העם והרצון להגיע להסדר מוסכם.

5. ראשי הקואליציה מביעים את הערכתם והוקרתם לשר המשפטים ח"כ יריב לוין וליו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן על עבודתם המסורה.

אמש הציג רוטמן את הצעת הפשרה המשמעותית שלו ואמר: "אני מציע שמינוי שופטים לבית המשפט העליון יהיה ברוב רגיל של 6 חברים מתוך 11 חברי הוועדה. אולם מהמינוי השלישי והלאה הרוב הממנה חייב לכלול נציג מהשופטים ונציג מהאופוזיציה. כך מעניקים מענה לחשש שהקואליציה תשתלט על בית המשפט העליון ומצד שני מאפשרת לקואליציה 2 מינויים".

כלומר, בכהונה הקרובה ימונו שני שופטים שמרניים, ושניים בהסכמת השופטים והאופוזיציה, קרי שופטי מרכז. בממשלת מרכז-שמאל ימונו שני שופטים אקטיביסטיים ושני שופטי מרכז. להצעתו המרוככת של רוטמן, הרכב הוועדה יכלול שלושה שרים, שלושה חברי קואליציה, שני חברי אופוזיציה ושלושה שופטים.

בליכוד נשמעה ביקורת קשה סביב ריכוך הרפורמה. השר המיועד דודי אמסלם כתב בטוויטר: "זה לא הזמן להתקפל או לוותר, לא בשביל זה ניצחנו בבחירות. לא נתמוך בפארסה הזו".

גם חברת הכנסת טלי גוטליב זעמה על ההצעה של רוטמן וכתבה בקבוצה הווטסאפ של סיעת הליכוד: "אני לא בובה ולא פיון בוועדת החוקה. רוטמן ניהל את הוועדה ובסופו של דבר נכנע באופן מביש. אני לא מגיעה יותר לוועדה, על מה נאבקנו? אני מתביישת".

תגיות:הרפורמה המשפטיתהוועדה למינוי שופטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה