חדשות בארץ

פיגוע ירי בחווארה: פצוע במצב קשה, המחבל נעצר

צוות מד"א העניק טיפול ראשוני לגבר כבן 30 שנפצע באורח קשה ולאשתו שלקתה בחרדה, ופינה אותם לבית החולים בילינסון. לאחר מרדף המחבל נעצר על ידי לוחמי צה"ל והועבר לחקירה

(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אא

(עודכן: 17:57)

גבר כבן 30 נפצע היום (ראשון) באורח קשה בפיגוע ירי בכפר חווארה שבשומרון, במקום בו נרצחו האחים יגל והלל יניב הי"ד לפני כשלושה שבועות. אשתו, שהייתה ברכב, לקתה בחרדה. חובשים ופראמדיקים של מד"א, בסיוע כוח רפואה של צה"ל, העניקו להם טיפול רפואי ראשוני ופינו אותם לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

מפרטים ראשוניים עולה, כי המחבל ירה מטווח אפס לעבר הרכב בו נסעו בני הזוג כ-20 כדורים מרובה מסוג קרלו. הפצוע הצליח להשיב באש לעבר המחבל ולפגוע בו. המחבל נתקל במעצור בנשק, ונמלט רגלית מהזירה. לאחר מרדף, הוא נתפס והועבר לחקירה.

מדובר צה"ל נמסר כי "לוחמי צה"ל והאזרח שנפגע ירו לעבר המחבל ופגעו בו, המחבל נמלט. לאחר מרדף וסריקות במרחב, לוחמי צה"ל איתרו את המחבל הפצוע ועצרו אותו. הלוחמים החרימו את הנשק ששימש את המחבל לביצוע הפיגוע. המחבל הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון".

חובש מד"א, משה מאיר שמעון, סיפר: "חברנו עם הרכב בכיכר עינאבוס יחד עם כוח רפואה של הצבא. הענקנו טיפול רפואי לגבר בשנות ה-30 שנפצע באורח קשה מירי בפלג גופו העליון ולאישה שלקתה בחרדה. העברנו אותם במהירות לאמבולנסים ופינינו אותם לבית החולים כשמצבו של הגבר קשה".

הפצוע הגיע לחדר הטראומה בבית החולים בילינסון. בבית החולים עדכנו כי מצבו מוגדר בינוני-קשה, והוא מורדם ומונשם. ד"ר שחף שיבר, מנהלת חדר המיון, מסרה כי הוא סובל מפגיעות ירי בראש ובבטן: "האישה שהייתה אתו ברכב לא נפגעה, והיא ממתינה לו ליד חדר ההלם".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיע לזירת הפיגוע וקרא לממשלה לצאת למבצע נגד הרשות הפלסטינית. "אני אומר למחבלים הברברים מהרשות הפלסטינית: לעולם לא תשברו את ההתיישבות בשומרון. אני אומר מכאן לממשלה: תהפכו כבר את השולחן, תפסיקו להתנהל כמו הממשלה הקודמת שהפקירה את הביטחון בחוסר המעש שלה. אני קורא ודורש מראש הממשלה, משר הביטחון ומכל חברינו השרים בממשלה: תורו לצה"ל לצאת למבצע צבאי נגד הרשות הפלסטינית הטרוריסטית. תחזירו את המחסומים, תאספו את הנשקים. לא נקבל ולא נסכים מצב שדם יהודי ממשיך להישפך בשומרון במרכז מדינת ישראל".

תגיות:פיגוע יריחווארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה