חדשות בארץ

נתניהו: "לא נקבל אנרכיה. מצפה מהרמטכ"ל להיאבק בתקיפות בסרבנות"

ראש הממשלה שיגר מסר למפכ"ל ולרמטכ"ל: "לא נקבל אלימות - משום צד. מצפה מהמפכ"ל והמשטרה לאכוף את החוק ולמנוע חסימות צירים"

נתניהו (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)נתניהו (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, לגילויי הסרבנות בצה"ל ולמחאות נגד הרפורמה המשפטית בהן נרשמים גילויים של אלימות מילולית ופיזית.

"לא נקבל אנרכיה", הצהיר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "יש הקוראים לחסימות כבישים, לסרבנות, לדם ברחובות, לפגיעה באישי ציבור. אנחנו לא נקבל זאת, ולא נקבל אלימות - משום צד".

"אני מצפה מהמפכ"ל והמשטרה לאכוף את החוק, למנוע אלימות וחסימות צירים, ולאפשר את שגרת החיים של אזרחי המדינה. אני מצפה מהשב"כ והפרקליטות לפעול בנחישות נגד אלה המסיתים לרצח שרים וחברי כנסת ולרצח ראש הממשלה ובני משפחתו. בלי להעלים עין, בלי לעשות הנחות ובלי לעגל פינות. אני מצפה מהרמטכ"ל ומראשי זרועות הביטחון להיאבק בתקיפות בסרבנות. אין שום מקום לסרבנות בשיח הציבורי. מדינה חפצת חיים לא יכולה להשלים עם תופעות כאלה, ואנחנו לא נשלים איתן".

נתניהו הוסיף כי "במקום ההסתה והקריאות לאנרכיה, במקום הנדסת התודעה של ערוצי התעמולה, צריך להיות דיון אמיתי, ענייני והוגן ברפורמה המשפטית. נשמת אפה של הדמוקרטיה זה האיזון בין שלוש הרשויות - המחוקקת, המבצעת והשופטת. איזון זה הופר בישראל במהלך העשורים האחרונים, כפי שלא קרה בשום דמוקרטיה בעולם. ועל כן יש היום הסכמה רחבה על הצורך להחזיר את האיזון הנדרש, שהיה קיים במדינה כמעט יובל שנים".

"לשם כך נבחרנו - וכך נעשה. נעשה זאת בשיקול דעת ובצורה אחראית, באופן שישמור על זכויות היסוד של כל אזרחי ישראל - חילונים ודתיים, נשים, להט"בים, מיעוטים, כולם - בלי יוצא מן הכלל".

נתניהו התייחס בדבריו לביקור שערך ביום חמישי האחרון בברלין, במהלכו נפגש עם קנצלר גרמניה אולף שולץ: "עמדתי יחד עם הקנצלר על הרציף בברלין שממנו נשלחו היהודים אל מחנות המוות. בניגוד לעבר, כשאנו עומדים היום מול המשטר הקיצוני בטהראן שמבקש למחוק אותנו מעל פני האדמה, אנו עושים כל מה שדרוש כדי להגן על עצמנו. כפי שאני אומר למנהיגי העולם, וכפי שאמרתי לקנצלר שולץ, המדינה היהודית לא תאפשר שואה נוספת". 

"התפנית העצומה בגורל עמנו קיבלה ביטוי בולט בביקורי, בדיונים שקיימנו על אספקת מערכת החץ 3 מישראל לגרמניה. בשואה היהודים היו חסרי מגן מול גרמניה הנאצית. 80 שנה לאחר מכן, גרמניה מבקשת להשיג מערכות הגנה מהמדינה היהודית. אז לא יכולנו להגן על עצמנו, היום אנחנו עוזרים לאחרים להגן על עצמם - איזה מהפך כביר".

ברקע הטענות של הג'יהאד האסלאמי כי ישראל עומדת מאחורי חיסולו הבוקר ביריות בפרברי דמשק של מפקד בארגון הטרור, עלי רמזי אל-אסווד, אמר ראש הממשלה: "לגבי המאבק בטרור, כוחותינו פועלים מסביב לשעון כדי לבוא חשבון עם המחבלים ולסכל תשתיות טרור. עשרות מחבלים חוסלו בחודש האחרון, רבים אחרים נעצרו. אני חוזר ואומר: כל אלה שמנסים לפגוע באזרחי ישראל - דמם בראשם. אנחנו מגיעים אל המחבלים ואל אדריכלי הטרור בכל מקום".

תגיות:הפגנותסרבנותבנימין נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה