חדשות בארץ

בעת השבעה על אביו: כתובת נאצה רוססה על ביתו של השר לוין

במערכת הפוליטית מגנים את ריסוס כתובת הנאצה על ביתו של שר המשפטים יריב לוין, היושב שבעה על אביו. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מצפה מהמשטרה ומהפרקליטות לפעול מיד ובכל העוצמה נגד גילויי ההסתה והאלימות"

(צילום: Jonathan Shaul/Flash90)(צילום: Jonathan Shaul/Flash90)
אא

אלמונים ריססו כתובת נאצה על ביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין. הכתובת, בה נכתב "יריב לוין - אויב העם", התגלתה הבוקר (שישי) על קיר חיצוני בביתו של לוין, היושב שבעה על אביו פרופ' אריה לוין ז"ל. המשטרה פתחה בחקירה.

ראש הממשלה בנימין הגיב בחריפות: "אני מגנה בתוקף את ריסוס כתובת הנאצה נגד השר יריב לוין בזמן שהוא יושב שבעה, את ההתקפה האלימה נגד השר ניר ברקת בעת שהיה באירוע פוליטי ואת הקריאות לרצח נגד יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן. אני מצפה מהמשטרה ומהפרקליטות לפעול מיד ובכל העוצמה נגד גילויי ההסתה והאלימות הללו".

שר החינוך יואב קיש אמר: "ריסוס כתובת שנאה על ביתו של שר המשפטים יריב לוין בשעה שהוא יושב שבעה על אביו זה מעשה שלא ייעשה. תתביישו. שנאה שכזו היא זו שעלולה להרוס אותנו כחברה".

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, כתב: ''דברי הנאצה החמורים שרוססו על ביתו של יריב לוין בזמן שיושב שבעה על אביו הם תוצאה של קמפיין הסתה מאורגן שנועד לזרות שנאה נגדנו. אנחנו מיישמים באופן דמוקרטי את רצון הבוחר ומביאים לשינוי מיוחל. ההסתה והשקרים שהדמוקרטיה שלנו בסכנה היא ספין שנועד להרתיע את הציבור. הרפורמה תושלם".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר: "חבורה של עבריינים אנרכיסטים אלימים מנסה לגרור אותנו למלחמת אחים. כתובות 'מוות לביבי', 'יריב לוין - אויב העם', 'רוטמן בן מוות', זריקות אבנים, חסימת צירים ראשיים וניסיון ליצירת אנרכיה, על ידי חבורה של עבריינים, שמסרבים לקבל את תוצאות הבחירות ומנסה באלימות ואיומים לשנות את הכרעת העם".

"הנחיתי את המשטרה לפעול באפס סבלנות כנגד האנשים המסוכנים ושלוחי הרסן הללו. בתי כנסת, אבנים לעבר פוליטיקאים והסתה לרצח הם קו אדום בוהק, ואסור לנו לאפשר עוד דקה אחת לחבורת העבריינים הפחדנית הזאת להבעיר פה את המדינה ולגרור את כולנו לאנרכיה ומלחמת אחים".

חברי כנסת במחנה הממלכתי גינו אף הם את ההסתה נגד לוין. יו"ר המפלגה בני גנץ מסר: "יש לי מחלוקת עמוקה עם שר המשפטים על המהפכה המשטרית שהוא מקדם, ואני אעשה כל מה שאפשר כדי למנוע ממנו להצליח בתוכניתו שתפגע בדמוקרטיה. אבל גם כשהבית בוער, צריך לשים גבולות. אני מגנה את ריסוס הכתובות סמוך לביתו. ההפגנות לשמירה על הדמוקרטיה הן קריטיות, כתובות נאצה והסתה - לא לגיטימיות".

חבר הכנסת חילי טרופר אמר: "כמה כיעור ושנאה יש במי שבוחר לרסס גרפיטי בגנות שר המשפטים ולכנותו אויב העם. כל זאת בזמן שהוא יושב שבעה על אביו שנפטר. את השנאה צריך להשאיר מחוץ לשיח. אני מגנה בכל פה".

חבר הכנסת זאב אלקין כתב בטוויטר: "משוגעים, תעצרו. אחים אנחנו, עם אחד. יריב, שלא תדע עוד צער".

תגיות:יריב לויןהסתההרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה