חדשות בארץ

בן גביר לראשי הקואליציה: "לפטר את היועמ"שית, מתפקדת כיו"ר האופוזיציה בפועל"

השר לביטחון לאומי פנה לראשי הקואליציה בדרישה לפטר את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה: "מודע לקושי המשפטי בפיטוריה, אולם הנזק אותו מייצרת היועצת בכל יום שהיא נותרת בתפקידה גדול לאין ערוך"

בן גביר (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)בן גביר (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)
אא

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה הערב (חמישי) לראשי הקואליציה בדרישה לפטר את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה: "מתפקדת כיושבת ראש האופוזיציה בפועל. אני מודע לקושי המשפטי בפיטוריה, אולם הנזק אותו היא מייצרת בכל יום שהיא נותרת בתפקידה גדול לאין ערוך".

במכתב ששיגר לראשי הקואליציה כתב בן גביר: "עוד בטרם השבעת הממשלה, עלה בלב כולנו חשש כבד מפני היועמ"שית, שמונתה בנסיבות תמוהות על ידי הממשלה הקודמת, על אף אזהרתו המפורשת של כבוד השופט גרוניס, יו"ר ועדת האיתור, כי היא 'איננה כשירה לכהן בתפקיד'".

"חשש זה התעצם על רקע התנהלות בעייתית, בשורת החלטות בהן גיבתה היועצת התנהלות בלתי חוקית של הממשלה הקודמת, כמו אישור הסכם מדיני הכולל ויתורים טריטוריאליים ללא אישור הכנסת, מינוי רמטכ"ל במחטף ערב בחירות (ויש לי הערכה רבה לרמטכ"ל הנבחר – ואני מניח שגם אנו היינו בוחרים ברמטכ"ל זה), ועד לניסיון מינוי השופט מזוז למינוי קבוע כיו"ר הוועדה למינוי בכירים בערב בחירות, צעד כה קיצוני ותמוה שאף בג"ץ נאלץ לפוסלו".

בן גביר הוסיף, כי תחת כהונת הממשלה הנוכחית "מתברר כי התנהגותה הלעומתית גוברת מרגע לרגע, כאשר נכון לעכשיו מתפקדת הגב' בהרב-מיארה כיושבת ראש האופוזיציה בפועל. המצב הנתון הוא, כי יחס היועמ"שית בכל הקשור לממשלה, לעומד בראשה, לשריה, ואף לחברי הקואליציה כולם, הינו שלילה אוטומטית לכל החלטה, הצעת חוק, של הממשלה ו/או הנוגעים אליה". 

"התנהלותה של היועצת פוגעת לא רק במשילות ובסמכויותיו של שלטון נבחר במדינה דמוקרטית, אלא גם ביכולת השרים לממש את המדיניות שלשמה נבחרו", הצהיר בן גביר. "אין ספק כי גם בסיום חקיקת הרפורמה המשפטית, כאשר תבוא עתירה – מופרכת וחסרת יסוד ככל שתהא – לפסול חוק יסוד של הכנסת, הנוגע במישרין לבית המשפט, תגיב היועמ"שית על אוטומט כי יש לפסול באופן חסר תקדים וחסר יסוד, חוק יסוד של הרשות המכוננת, ותסרב לאפשר לנו לייצג את עצמנו בבג"ץ".

"אני מודע לקושי המשפטי בפיטוריה, אולם הנזק אותו מייצרת היועצת בכל יום שהיא נותרת בתפקידה גדול לעין ערוך. בנסיבות אלה נדמה לי שיהיה נכון לפתוח בתהליך של פיטורי היועצת המשפטית לממשלה ולהחזיר את אמון הציבור למוסד זה", סיכם בן גביר.

תגיות:איתמר בן גבירגלי בהרב מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה