חדשות בארץ

הותר לפרסום: מחבל חדר מלבנון, הניח מטען בצומת מגידו – וחוסל

לאחר יומיים של שמועות על פרשה ביטחונית חמורה, התירה מערכת הביטחון לפרסום כי מחבל שחדר משטח לבנון לישראל הטמין מטען צד סמוך לצומת מגידו. בפיגוע נפצע באורח קשה מאוד צעיר ערבי תושב עמק יזרעאל. בתום מצוד אותר המחבל וחוסל סמוך לגבול הצפון. נבדקת מעורבותו של ארגון חיזבאללה בפיגוע

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

מערכת הביטחון התירה הערב (רביעי) לפרסום, כי מחבל שחדר משטח לבנון לישראל הפעיל שלשום מטען צד סמוך לצומת מגידו. בפיצוץ המטען נפצע באורח קשה מאוד צעיר ערבי תושב סאלם שבעמק יזרעאל. בתום שעות ארוכות של מצוד, אותר המחבל ברכב סמוך לגבול הצפון-מערבי עם לבנון וחוסל על ידי כוחות ימ"מ ושב"כ. הפיגוע נמצא תחת חקירה רחבה, במסגרתה נבחנת גם מעורבותו של ארגון חיזבאללה.

המטען שהתפוצץ היה חריג במאפייניו, דומה למטעני כלימגור שלא מוכרים בזירה הפלסטינית ונעשה בהם שימוש בעבר על ידי חיזבאללה בגזרת דרום לבנון. לאחר שתי יממות מתוחות, בהן נפוצו ברשתות שמועות לא מבוססות על פרשה ביטחונית חמורה, הוציאו צה"ל, שב"כ והמשטרה הודעה משותפת, לפיה בתום סריקות נרחבות וחסימות צירים שבוצעו לאחר הפיגוע, עצרו כוחות ימ"מ ושב"כ רכב באזור מושב יערה, סמוך לשלומי, בו היה המחבל: "המחבל החמוש היווה סכנה לכוחות, אשר נטרלו והרגו אותו".

ברשות המחבל נמצאו חגורת נפץ מוכנה להפעלה, רימון ואמצעי לחימה נוספים. ההערכה היא, כי נטרולו סיכל פיגוע נוסף.

(קרדיט: דובר צה"ל)

מתחקור הפיגוע עולה כי המחבל חצה משטח לבנון לישראל בלילה שבין שבת לראשון או בראשון בלילה. עוד עולה, כי לאחר הפיגוע עצר המחבל רכב וביקש מהנהג להסיעו צפונה. נהג הרכב נמצא בחקירה.

שר הביטחון יואב גלנט הגיב: "מברך את כוחות הביטחון על סיכול המחבל המעורב בפיגוע המטען בצומת מגידו ביום שני האחרון. הצלחה זו היא תוצאה של פעילות נחושה, משולבת ומהירה של כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ. אנו ממשיכים במאמצים המבצעיים והמודיעיניים, בשילוב בין-ארגוני, בהמשך לפיגוע המסוכן ולסיכול המוצלח, שמנע פיגועים נוספים".

"במהלך הימים האחרונים קיימתי הערכות מצב בנוגע לפיגוע בהשתתפות מפקדי צה"ל וראשי גופי הביטחון. אנו ממשיכים לנקוט בכל הצעדים הנדרשים לשמירת שגרת החיים האזרחית ולמיצוי חקירת האירוע על כלל היבטיו. אני קורא לציבור לגלות אחריות ולהימנע מהפצת ידיעות כוזבות ושמועות בלתי אחראיות ברשתות החברתיות – הנוסח הקובע הוא הודעת דובר צה"ל".

(צילום: דובר צה''ל)(צילום: דובר צה''ל)

תגיות:לבנוןצה"לפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה