חדשות בארץ

נתניהו: "התקשורת מגויסת נגד הממשלה – צונאמי של פייק ניוז"

ראש הממשלה האשים את ערוצי התקשורת בהתגייסות מוחלטת לטובת מתנגדי הרפורמה: "בתקשורת השמאל סרבנים הופכים לגיבורים, חוסמי כבישים ואמבולנסים הופכים ללוחמי חופש, רפורמה שמחזקת את הדמוקרטיה הופכת ל'קץ הדמוקרטיה'"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר היום (שני) הצהרה בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, בה תקף בחריפות את התקשורת בישראל והאשים אותה בהתגייסות מוחלטת לטובת מתנגדי הרפורמה.

"כולנו עדים למתקפה חסרת תקדים של ערוצי תקשורת מגויסים נגד הממשלה", פתח נתניהו. "מגויסים לחלוטין לטובת מתנגדי הרפורמה. שידורים חיים, פרשנויות חד-צדדיות, סקרים מוטים, פייק ניוז 24/7. לא מפסיק לרגע. אני מזכיר לכם באיזה כפפות של משי הם ליטפו את הממשלה הקודמת, איך הם יצאו מגדרם לשבח כל פסיק, כל צעד, כל היעדר צעד, של בנט ולפיד".

"אבל בתקשורת השמאל הכל הפוך. בתקשורת השמאל סרבנים הופכים לגיבורים, חוסמי כבישים שממררים את החיים לרבבות ישראלים וחוסמים אמבולנסים הופכים ללוחמי חופש. בתקשורת השמאל, רפורמה שמחזקת את הדמוקרטיה הופכת ל'קץ הדמוקרטיה'".

"בערוצי הטלוויזיה מדובר בהפיכה משטרית. רוצים לדעת מה זו הפיכה? בכל דמוקרטיה מתוקנת, הממשלה הנבחרת היא זו שאחראית על הצבא, המשטרה, החוק והסדר. זה מעוגן בחוק בכל דמוקרטיה, אבל זה מעוגן גם בשכל הישר. כי מישהו אחר חוץ מהממשלה הנבחרת יפקד על המאבק נגד איראן, המאבק בטרור, שמירה על החוק והסדר? מי יעשה זאת – פקידים שלא נבחרו? לזה קוראים דמוקרטיה? זה ההיפך מדמוקרטיה. זה מה שערוצי התקשורת, בצונאמי בלתי פוסק של פייק ניוז, מנסים להנחיל לציבור. הכל מתובל בפייק ניוז".

"מול שקרים אפשר לעשות רק דבר אחד – לומר את האמת, להילחם על האמת", הצהיר נתניהו. "זה מה שהציבור מצפה מאיתנו, וזה מה שאני מבקש מכם לעשות מול הנחשול הבלתי פוסק הזה של שקרים ופייק ניוז".

"יש פה צונאמי של הנדוס תודעה שלא ידענו כמותו, וזה מאוד מסוכן למשטר דמוקרטי. אבל יש פה לא רק פייק ניוז, אלא גם משטרת מחשבות שמגנה אנשים באופוזיציה על כך שהם מנחמים את השר יריב לוין על פטירת אביו; שמגנה אותם על כך שהם עומדים לידי כשאני בא ללחוץ את ידו של ח"כ בועז טופורובסקי אחרי שעבר תאונת דרכים; שמעודדת או מצדיקה את ההצטרפות למצור המזעזע נגד רעייתי. זה מה שאנחנו רואים פה: ערוצי תעמולה מגויסים, ומשטרת מחשבות שאמורה למנוע מחברי האופוזיציה לעשות את הדבר שאנחנו מבקשים אותו כבר למעלה מחודשיים – לשבת ולהידבר כדי לנסות להגיע להסכמות".

"אני מקווה שבכל זאת יהיו אנשים באופוזיציה שיקומו ויהיו מוכנים להידבר. אני מקווה שהם ייענו לקריאתנו, כי הדבר הזה רק יעזור לדמוקרטיה הישראלית וגם יעזור לקבע את הרפורמה. אני מקווה שהם ימצאו את העוז והיושר להתגבר על ערוצי התעמולה ויבואו לעשות את הדבר הנכון – להידבר, ולנסות להגיע להסכמות. עדיין לא מאוחר, ואני עדיין לא מוותר על כך", סיכם ראש הממשלה.

מוקדם יותר הודיעו ראשי מפלגות האופוזיציה – למעט רע"מ וחד"ש-תע"ל – כי בכוונתם להחרים את ההצבעות בקריאה שלישית על חוקי הרפורמה המשפטית.

בהודעה משותפת שפרסמו יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, נכתב: "הסתיימה פגישת ראשי מפלגות האופוזיציה במהלכה דנו בתיאום המהלכים בעקבות התקדמות בליץ החקיקה הדורסני של הקואליציה. אחדות העם מתחילה בהידברות אמיתית, וכל עוד אין עצירת חקיקה זו אחיזת עיניים. כשיונח מתווה הנשיא נשמח להתייחס להצעתו, ואנו מעריכים את המאמצים של הנשיא להגיע להידברות".

"נעשה הכל למנוע את העברת החוקים, אך אם חלילה נגיע לקריאה שלישית –  לא ניתן לזה יד ונחרים את ההצבעה במליאה. במקום אוסף חוקים מטורף, האלטרנטיבה הנכונה בעת הזו היא הסדר חוקתי מקיף ומאוזן, ביצור הפרדת הרשויות עד הגעה לחוקה".

תגיות:התקשורת הישראליתבנימין נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה