חדשות בארץ

נתניהו נגד היועמ"שית: "הממשלה הנבחרת אחראית על המשטרה. אוי לנו אם זה לא יהיה"

ראש הממשלה מתח ביקורת חריפה על התקשורת ועל המתנגדים לרפורמה המשפטית, והבהיר כי הממשלה תמשיך לקדמה: "הם מובילים את הדיון לפסים אבסורדיים. קיבלנו מנדט מהציבור, ואת המנדט שלנו אנחנו נממש"

נתניהו (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)נתניהו (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח היום (ראשון) ביקורת על היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, בעקבות החלטתה להקפיא את הדחתו של מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמי אשד.

"בכל דמוקרטיה מתוקנת וחפצת חיים, הממשלה הנבחרת היא זאת שאחראית על הצבא, על המשטרה, ועל יתר גופי הביטחון", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "כך זה חייב להיות ואוי לנו אם זה לא יהיה. זה לא רק מעוגן בחוק, זה מעוגן בשכל הישר. אין אף אחד אחר שיקבע מי יפקד על הגופים הללו, מי יוביל אותם, וכיצד יוביל אותם".

"מישהו אחר, חוץ מהממשלה הנבחרת, יפקד על המאבק נגד איראן? על המאבק נגד הטרור בתוך הארץ? על שמירת החוק והסדר? זה הבסיס של כל דמוקרטיה ושל כל חברה מתוקנת, ואם מערערים את זה, מערערים את עצם קיום הדמוקרטיה".

נתניהו התייחס גם לביקורו המדיני באיטליה: "הבוקר חזרתי מביקור מדיני חשוב באיטליה, כחלק מהמדיניות שלנו לגבש עמדה תקיפה יותר, ובמידת האפשר אחידה יותר במדינות המערב, נגד הגרעין האיראני. בנוסף לנושא האיראני, דיברתי עם ראש ממשלת איטליה מלוני על חיזוק הציר הפרו-ישראלי באיחוד האירופי, שינוי בהצבעות איטליה באו"ם ובמוסדות בינלאומיים, ייצוא גז ישראלי לאיטליה ודרכה לאירופה ופרויקטים כלכליים משמעותיים נוספים. את כל אלה אנחנו נקדם בביקור של ממשלת איטליה בישראל בחודשם הקרובים. גם על כך הוסכם בביקור".

ראש הממשלה ציין כי במהלך הביקור נפגש עם עשרות ראשי חברות איטלקיות מובילות: "אף לא אחד מהם דיבר על הרפורמה המשפטית, אבל כולם, בלי יוצא מן הכלל, דיברו איתי על השקעות בישראל, על הגדלת ההשקעות בישראל ועל חיזוק שיתוף הפעולה עם כלכלת ישראל".

"את האמת הפשוטה הזאת התקשורת המגויסת בארץ מעלימה לחלוטין", תקף נתניהו. "הניסיונות שלהם להגחיך את הביקור, או כל דבר אחר שאנחנו עושים, מזכיר לי את הניסיונות שלהם להגחיך את הדברים שאמרתי, שאנחנו נכרות שלום עם מדיניות ערביות נוספות בלי הפלסטינים, שנהפוך את כלכלת ישראל לאחת הכלכלות המובילות בעולם על ידי הרפורמות שעשינו, שנביא מיליוני חיסונים לישראל ונוציא אותה ראשונה מהקורונה, שנהפוך את ישראל למעצמת גז אנרגטית, עצמאית, ושנהפוך אותה גם לאחת מהמעצמות המובילות במאבק בסייבר. על כל זה הם גיחכו. הם צריכים לשמוע את אותם הדברים".

"כלכלת ישראל שבנינו כאן ב-20 השנים האחרונות היא אחת הכלכלות הבטוחות והיציבות ביותר בעולם. גם אמת פשוטה זו התקשורת המגויסת מנסה לטשטש, כי זה לא מתאים לקו הקיצוני שהיא ומתנגדי הרפורמה מובילים", האשים נתניהו. "הם מורידים את הדיון לפסים אבסורדיים".

"אי אפשר להיות בעד כלכלת ישראל ולעודד הוצאת כספים מישראל. אי אפשר להיות בעד שלטון החוק ולעודד הפרות חוק. אי אפשר להיות בעד ביטחון המדינה ולעודד סרבנות שתמוטט את ביטחון המדינה. אי אפשר להגיד 'אני בעד המדינה', אבל 'אם לא תקבלו את העמדה שלי אני עוזב את המדינה'. אין ציונות על תנאי".

בסיום דבריו הבהיר נתניהו כי הממשלה תמשיך בקידום הרפורמה המשפטית: "רק לפני ארבעה חודשים הלכנו לבחירות. הממשלה בראשותי קיבלה מנדט ברור מאזרחי ישראל. העובדה שבמשך חודשיים שלמים הקריאות החוזרות ונשנות שלנו להידברות לא זכו לשום מענה מהאופוזיציה, מוכיחה שמה שמעניין את האופוזיציה זו לא הרפורמה, אלא יצירת אנרכיה והפלת הממשלה הנבחרת. הרפורמה היא רק תירוץ".

"אני מקווה שאני אתבדה. אני מקווה שיקומו אנשים כנים, ישרים, פטריוטים שאכפת להם מהמדינה, שכן מוכנים להידבר. אבל בכל מקרה, שאיש לא יטעה – קיבלנו מנדט מהציבור, ואת המנדט שלנו אנחנו נממש".

תגיות:התקשורת הישראליתבנימין נתניהוגלי בהרב-מיארההרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה